Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kulturell skillnad Canonister/Nikonister?

Produkter
(logga in för att koppla)
müsli skrev:
Varför blir Nikon-ägare upprörda bara för att man ställer några frågor?
Frågor brukar väl mest uppröra de som har mer prestige än några bra svar.

Det blir väl alla som fastnat för en produkt och ser hur bra den är men måste försvara den från alla som inte insett fördelarna.

Linux- och Mac-användare, är bra exempel. Citroenägare ett klassiskt exempel.

Såg idag förresten att 300Ds operativsystem är DOS.

müsli skrev:
Varför blir Nikon-ägare upprörda bara för att man ställer några frågor?
Frågor brukar väl mest uppröra de som har mer prestige än några bra svar.

Det var ju lite som att peta i en myrstack att ställa några frågor... Nikonstacken blev tydligen lite upprörd.

Edit: Vad är förresten en fotoväst?

Hej igen!

Vilken Nikon ägare är upprörd?
Visst är vi Nikon ägare en stack, den är tom enorm!
Fotoväst= ett klädesplagg där man har massor av fickor etc! att stopa i sina fotoprylar oavsett märke.
Mvh
Kenth

müsli skrev:
Vad jag förstått ska Nikon nu bredda sig och satsa mer på "low end" -sidan, något som Canon gjort sedan länge.

En av de första bilderna på Nikons nya budgetobjektiv i TP-serien (ToiletPaper).

Passar alla kameror oavsett märke. Det enda som krävs är lite tejp.
Ja, när det gäller bakåtkompabilitet är ju Nikon steget före! Funkar ju perfekt med denna serie...

lägg ner

lägg ner märkesdiskusionerna!! ja har min kamera..den funkar för mig.funderar på o tejpa över märket så att ingen bryr sig..
gå ut o plåta istället!! föresten så kör ja minolta! Rock n' roll!!

hehe, vi hade just lagt ner tills du kom och började dra i tråden igen.

så... nu är det upp till kamp igen!
kom å slåss mot mig och min nikon! ;o)

mohohoahahahahaaa...
jag har en gammal FM2'a som var poppis hos fallskärmshopparna för den var den stryktåligaste på sin tid...

kom igen!
*svingar gamla bettan*

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.