mipert
Aktiv medlem
Nej, det är en Canonfotograf.timlu skrev:
Jag vet inte det. Denna Nikonfotograf hade då väst.
Att ha en Nikon i handen gör en inte automatiskt till Nikonfotograf...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det är en Canonfotograf.timlu skrev:
Jag vet inte det. Denna Nikonfotograf hade då väst.
mipert skrev:
Nej, det är en Canonfotograf.
Att ha en Nikon i handen gör en inte automatiskt till Nikonfotograf...
Jag övervägde allvarligt en Contax RTS men det blev en FE med MD-12.gors skrev:
...När jag började var Nikon snudd på allenarådande, i alla fall i mina kretsar. Det skulle vara FM, FM2, FE, FE2, F2 eller F3. Jag tror aldrig att jag ens övervägde Canon...
timlu skrev:
Jag kan garantera att han var 110% Nikonfotograf. Det enda han saknade var ett stort vitt objektiv . Han sneglade avundsjukt på min kompis EF 70-200 4L USM. Men mest babblade han om att han är en av 5 "Nikon Professional" fotografer i Sverige och berömde Nikon och bannade Canon hela tiden.
mipert skrev:
Djupt inne är jag ändå en Contaxfotograf...
Nu blev jag nyfiken. Jag har sökt runt lite och inte hittat något om detta. Vad är man när man är NPP (eller hur det skall förkortas)?timlu skrev:
...mest babblade han om att han är en av 5 "Nikon Professional" fotografer i Sverige...
timlu skrev:
Jag kan garantera att han var 110% Nikonfotograf. Det enda han saknade var ett stort vitt objektiv . Han sneglade avundsjukt på min kompis EF 70-200 4L USM. Men mest babblade han om att han är en av 5 "Nikon Professional" fotografer i Sverige och berömde Nikon och bannade Canon hela tiden.
Göran Forsberg (forry4U) skrev:
Nikonägare kör helst Merca och Canonägare BMW?
Nja..där har du nog liiite fel
annars brukar polisen säga att antalet våldtäkter ökar med värmen (lättare att näcka nån med färre kläder på sig och inte så pass kallt så att inte petternicklas kan "prestera" samt att fler är ute och röjer på kvällarna).mange78 skrev:
Ni har väl hört det faktum som säger att det finns ett samband mellan antalet våldtäkter och glassförsäljning?! Jo, det är faktiskt sant. Antalet våldtäkter ökar när man märker av en ökad försäljning av glass. Kan det vara något i glassen som får människan att tappa kontrollen över sina drifter? Eller vad kan det vara?...
Charlie_K skrev:
Efter att ha följt forumen här en tid så har jag börjat fundera över vad som skiljer Canonägare och Nikonägare mer än själva hårdavaran. Är det kulturella skillnader i de olika subkulturerna? För det kan man ju nästan kalla dem. Frågan är helt enkelt: Skiljer sig Canonägare och Nikonägare (generellt såklart) åt?
onlyowly skrev:
Tror uttalet passar bättre i vissa gap än andra, Canon för de med stor käft och Nikon för de med liten.
fjalstal skrev:
Rena rama sektkriget det här ju...
Johan Okker skrev:
...och den lite mera sofistikerade brittiska finessen..
mipert skrev:
Nu blev jag nyfiken. Jag har sökt runt lite och inte hittat något om detta. Vad är man när man är NPP (eller hur det skall förkortas)?