ANNONS
Annons

Kulturell skillnad Canonister/Nikonister?

Produkter
(logga in för att koppla)
Estethia skrev:
min 50mm 1.8 funkar oxå fint..

Det jobbiga är att jag är lika säker på att mina övriga långt senare inköpta manuella gluggar kommer ha samma hållbarhet.

Däremot tvivlar jag på mina AF-gluggars livstid..jäkligt trist faktiskt med tanke på hur mycket det faktiskt kostar i inköp..

Johan Okker skrev:
Rött vin tror jag visst att du också skrev..

Canonister är nog mera bärsare som jag ser det. =)
Ska erkänna att jag drack ett par öl i förrgår...Började dregla efter en Eos eller vad det var...nä förlåt, det var visst baksmälla.

Johan Okker skrev:
Kanske inte snattra men väl åt lite mera artsy jazz eller liknande..
Slitna manchesterkavajer med armbågslappar, kanske en diskret polo.. och så en flex på magen..
Jag har en manchesterkavaj, utan armbågslappar, dock. Men jag gillar Miles Davis, och han kan vara ganska spejsad.

Calle S skrev:
Ja. Det var bättre förr. De tycker säkert att morötter doppade i filmjölk är godare än godis också.

Hahaha jaa så är det nog :)

Hmm stämmer analysen här så borde jag Fota med en Kiev o en Leica kopia, köra en risig Lada från 80-talet, lysna på progg, bo i kollektiv, springa runt i manchesterbyxor o sandaler...
Nu stämmer ju inget av det där på mig - ja gällande boende, val av bil, musiksmak o kamerautrustning, har inga manchesters o saknar sandaler..

Nåt måste vara fel i denna lilla formel som utkristalliserar sig här i tråden =)

ZoMbiE skrev:

Hmm stämmer analysen här så borde jag Fota med en Kiev o en Leica kopia, köra en risig Lada från 80-talet, lysna på progg, bo i kollektiv, springa runt i manchesterbyxor o sandaler...
Nu stämmer ju inget av det där på mig - ja gällande boende, val av bil, musiksmak o kamerautrustning, har inga manchesters o saknar sandaler..

Nåt måste vara fel i denna lilla formel som utkristalliserar sig här i tråden =)

Eller så är det helt enkelt så att du är sådan slav under yttre influenser att du inte förmår ge dig hän åt den väg dit du känner dig ämnad.

Men det är stort att vi tillsammans här har kunnat hjälpa dig att sätta ord på vart du egentligen är ämnad.. =)

ZoMbiE skrev:

äsch då, jag har oxå sandaler och har bott i kollektiv och haft manchesterbraxxor (och åkt i en risig lada från 80talet)... men man kommer på bättre tankar sen. ;o)

Estethia skrev:
äsch då, jag har oxå sandaler och har bott i kollektiv och haft manchesterbraxxor (och åkt i en risig lada från 80talet)... men man kommer på bättre tankar sen. ;o)
Inget fel på sandaler, manchesterbyxor och risig Lada. Men kollektiv...brrrrr....bara på film typ Tillsamans, tack.

ZoMbiE skrev:
LOL så är det minsann :)

Men om synth är nåt för nikonfolket är jag då en vilsen själ som valt canon?? *orolig* haha

Oroa dig inte!!
Tids nog vet du...din sanna natur..

Kanske framförallt om din nuvarande kamera plötsligt börjar ta mycket sämre bilder för att dess efterföljare just lanserats på marknaden.. =)

Johan Okker skrev:
Oroa dig inte!!
Tids nog vet du...din sanna natur..

Kanske framförallt om din nuvarande kamera plötsligt börjar ta mycket sämre bilder för att dess efterföljare just lanserats på marknaden.. =)

Jaa kanske det :)

Men jag valde faktiskt et blixtpaket framför nytt hus, känns som om det ger mer i längden :)
20D imponerar inte på mig, hade den haft 1,3x sensor hade ja slagit till. Nu vart det lite blixtar istället :)
Känns bra

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.