Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kul tillbehör till Powershot G9?

Produkter
(logga in för att koppla)

Syvertsen

Aktiv medlem
Min storebror fyller år om tre dagar, och ska få en Powershot G9 på födelsedagen. Jag har i brist på andra idéer tänkt mig köpa något litet extra till kameran för en 6-700 spänn.

Dock är powershotvärlden inte min hemmaplan, därför tänkte jag kolla om någon här hade bättre koll på vad man kan köpa! Finns det typ vidvinkelconverters eller liknande i den prisklassen?

Hej!
Ja, det finns vidvinkelkonverter (och telekonverter..). De ligger dock i en annan prisklass än du tänkt dig, ca 1200:-/st. Dessutom måste man ha en adapter för 250:- så totalt hamnar du på ca 1500:-.
Ovanstående gäller Canons originalprylar, det är möjligt att det finns andra alternativ men de känner jag inte till.

Ett bra tillbehör är en handledsrem, har en dito till min G9. Tycker det är kalasbra. Sedan finns det ju väskor, minneskort m.m.

/Arne

ANNONS