ANNONS
Annons

Kritik resp visningbilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tycker att hela systemet med inläggning av bilder för kritik skall göras om:
Det finns de fotografer som vill ha kritik, och de finns de som vill visa sina bilder.
Gör en grupp för visning och där skall det finnas möjligheter att skriva en kommentar.
Till dem som vill ha kritik för att utvecklas, en sorts "nybörjargrupp"eller kalla det kritikgrupp, skall det finnas en egen bildpool,med möjligheter att ange specifikt vad man vill ha kritik på, eller att man rent allmänt vill ha en synpunkt från någon med större erfarenhet eller ett annat synsätt på bilden.Om bilden man lägger upp inte får någon kritik,tex efter 10 dagar,dvs inget gensvar från någon annan medlem på fotosidan, skall den per automatik flyttas över till den andra gruppen, dvs visningsbilder.
Detta medför att det inte blir så mycket bilder i kritik gruppen, och man kan nå det som jag tycker är viktigast med fotosidan:man utvecklas som fotograf.
Det skall finnas någon sorts censur/mentor som håller i detta, det skall inte räcka med att man skriver "bra bild", det skall vara konstruktiv kritik.
För dem som är lite mer erfarna, inför en pool med hård kritik,där "proffsen" kan vara "petiga" mot varandra, och vi andra kan lära oss något.
Jag kanske har missuppfattat fotosidan, men för mig är det en möjlighet att utvecklas genom kritik och genom att se andras bilder,dels en sida att kunna njuta av duktiga fotografers arbete.
Jag tycker också att det skall finnas en balans mellan mottagna och givna kommentarer, det gör att jag måste titta/engageras/kommentera andras bilder för att få samma förmån.
MVH
Lasse

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar