Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Krånglande Blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

TheSkiingUnicorn

Avslutat medlemskap
Hej. När jag fotograferade i helgen så upptäckte jag att blixten på min kamera, en 600D, bara fungerade varannan exponering. Alltså måste jag fota en bild före blixten fingerar igen. Detta gäller både min externa blixt och min interna. Någon som vart med om nått liknande? Blixten är en Yongnuo Speedlite YN560-iii

Har du spegel upp (Mirror Up) aktiverat? Första trycket fäller upp spegeln, andra trycket tar bilden.
Med vänlig hälsning
Frej

Dåliga batterier, då? För lång laddtid? Fast i båda på en gång, det verkar ju inte klokt...

Nä, jag vet inte heller.

Magic Lantern kan ställe till med mycket egenheter med sina inställningsmöjligheter :p

Ett tips vid problem är att först testa med ett "rent" minneskort, utan ML, och se om felet även förekommer där, gör det inte det, så vet man vart man ska börja felsöka,

En snabb googling tyder på att det finns en inställning kallat "Flash/No Flash", som helt enkelt gör det du råkat ut för, alternerar mellan att fota med och utan blixt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar