Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kostnad för fokusjustering

Produkter
(logga in för att koppla)

Aahlborg

Aktiv medlem
Jag har ett lite äldre Canon 80-200 som jag tycker felfokuserar. Både tester hemma och i fält tyder på ganska konsekvent framfokus. Vad får man betala för att lämna in detta objektiv för fokusjustering? Jag bor ganska nära Canon och Scandinavian Photo i Mölndal så det får bli någon av dem som får fixa det.

Om det inte är för dyrt så kanske det hade varit bra att skicka med kameran, en 30D, för att verifiera att den också fokuserar rätt, men jag har inte några problem med de andra objektiven så det är kanske onödigt?

Varför inte ringa serviceverkstaden?
De kan ge ett ungerfärligt pris på justering, när jag fick pris på det sättet handlade det om en justering utifrån.
Såg de nåt annat så priset blev dyrare skulle de hör av sig.

/ Lars

Jag betalade för 2 veckor sedan 800kr ink.moms för att justera ett 70-200 mot ett 450D hus hos Intervision i Solna.

Inte gratis

Jag betalade för 2 veckor sedan 800kr ink.moms för att justera ett 70-200 mot ett 450D hus hos Intervision i Solna.

Jag kan ärligt säga att jag inte skulle lämna in mina saker där om det så var gratis eller jag t.o.m. fick betalt. (Vissa kaptener bränner sina skepp, vilket jag inte verkar ensam att tycka)

Jag kan ärligt säga att jag inte skulle lämna in mina saker där om det så var gratis eller jag t.o.m. fick betalt. (Vissa kaptener bränner sina skepp, vilket jag inte verkar ensam att tycka)

Du får tycka precis vad du vill, dom har alltid gjort precis det jag bett dom göra och dessutom med ett väldigt trevligt bemötande. Denna fokusjustering var klockren.

Då vet jag på ett ungefär vad det hamnar på. 900 kr är väl ungefär vad objektivet är värt så det är kanske inte värt det.

ANNONS