Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

kopierings skydd på internet

Produkter
(logga in för att koppla)
Print Scrn blir bra omständigt om man ska hämta några fler bilder, annars har ju Fotosidan nån funktion där man kan använda högerknappen, men inte fångar mer än spacer.gif.
 
Print Scrn blir bra omständigt om man ska hämta några fler bilder, annars har ju Fotosidan nån funktion där man kan använda högerknappen, men inte fångar mer än spacer.gif.


Fast det är inte så bökigt att komma runt det heller...

Det finns nog bara ETT sätt att vara 100% säker på att ingen kopierar ens bilder - och det är att aldrig lägga ut dom.
:)
 
Print Scrn blir bra omständigt om man ska hämta lite fler bilder, annars har ju Fotosidan nån funktion där man kan använda högerknappen, men inte fångar mer än spacer.gif.

Kan man, utan att använda tredjepartsprogram, fånga webbsidor som är större(där man får scrolla för att se hela sidan) än bildskärmen?
 
Print Scrn blir bra omständigt om man ska hämta lite fler bilder, annars har ju Fotosidan nån funktion där man kan använda högerknappen, men inte fångar mer än spacer.gif.

Kan man, utan att använda tredjepartsprogram, fånga webbsidor som är större(där man får scrolla för att se hela sidan) än bildskärmen?

I Explorer, Firefox mfl kan du välja Arkiv=>Spara som=>Välj filformat MHT. Då sparas hela sidan som en enda fil.
 
...
Det som finns på MIN dator anser i alla fall att jag är den som råder över och hur jag hanterar filer på MIN dator har ingen annan med att göra och skall överhuvudtaget inte försöka lägga sin näsa i blöt vad jag gör på MIN dator.
Det kan Du glömma direkt. Svensk lagstiftning gäller ÄVEN det som lagras på Din dator. Är det inte tillåtet att lagra, behandla eller sprida, så spelar det inte så stor roll vad Du tycker och om det är Din dator.

Exempel; barnporr, upphovsrättsskyddat material, hemligstämplat material. Det finns säkert fler "godis" Du inte får ha på Din dator.
 
Det kan Du glömma direkt. Svensk lagstiftning gäller ÄVEN det som lagras på Din dator. Är det inte tillåtet att lagra, behandla eller sprida, så spelar det inte så stor roll vad Du tycker och om det är Din dator.

Exempel; barnporr, upphovsrättsskyddat material, hemligstämplat material. Det finns säkert fler "godis" Du inte får ha på Din dator.

Hur ska du då kunna titta på bilderna om de inte får lagras på din dator? Datorn måste naturligtvis ladda ner sidan för att kunna visa den.
 
Print Scrn blir bra omständigt om man ska hämta några fler bilder, annars har ju Fotosidan nån funktion där man kan använda högerknappen, men inte fångar mer än spacer.gif.
Forosidans lösning att lägga en genomskinlig bild över fotot är en bra idé. Det går fortfarande att komma åt bilden men om någon skulle klicka runt och laddar ner en massa bilder bara för att senare upptäcka att alla är en pixel stora och genomskinliga så är det bara roligt ;)
 
Generellt min herrar - hört det ordet?

Deviera inte; "Det som finns på MIN dator anser i alla fall att jag är den som råder över och hur jag hanterar filer på MIN dator har ingen annan med att göra och skall överhuvudtaget inte försöka lägga sin näsa i blöt vad jag gör på MIN dator."

Jag hävdar att hans ståndpunkt är fel.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.