Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

konstiga bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ser väldigt konstigt ut, blir det bara såhår i mörker eller även i dagsljus också?

Jag skulle nog lämna in den om jag vart du..

/Martin

Du får det troligen inte fixad i affären utan antingen byter de ut kameran så du får en ny (ganska ovanligt) eller så sänder de kameran till Tyskland för reparation och det kan ta ca 3 veckor. Men detta är ett så uppenbart fel/brist så det borde inte vara så stora problem att få service.

Hur har det gått?
Jag har liknande problem med min z3 och jag har undrat om det verkligen ska vara så.
Mina bilder blir dock inte riktigt lika kraftiga ränder som på dina. Fast jag fotar iof aldrig över 200iso.

Jag ska försöka lägga upp en bild snart så får ni mera kunniga avgöra om det är något fel på CCDn?

Jag framkallade bilder där ett liknande fel syntes och visade dessa för service avdelningen. Detta verkar vara ett bra sätt för att kunna påvisa felet då det kanske inte syns på de tester som reperations avdelningen gör.

Jag använde även stackers och olika bild analys program för att få fram defekter på CCDn, men det var de vanliga bilderna som fick service avdelningen att se att det var nått fel.

Så mitt förslag är att man tar ut sina sämsta bilder på fotopapper och sedan visar dessa för de som är berörda och för att lättare kunna beskriva det fel man har. Men samtidigt måste man påpeka att felet inte syns lika tydligt när det kommer på papper.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar