Håkan:
Jag tycker visst att det kan finnas anledning att oroas över framtiden. Sony har alltid varit ett företag som prånglat ut balla och fräcka produkter med massa gimmicks som försäljningsargument. När det kommit till de saker som verkligen är viktiga har de nästan alltid (med en del undantag) kommit till korta mot konkurenterna. Deras kameror har jobbiga och omständiga menyer och knapparna är inte särskilt genomtänka, IMO. Deras minidiscspelare har alltid haft väldigt låg uteffekt så att man inte kan använda annat är väldigt lättdrivna snäckor. Deras skivor är kopieringsskyddade och installerar programvaror, utan kundens vetskap, på en dator om man försöker spela den i datorn. Deras förstärkare har "japanwatt" och klarar inte alls av lika mycket som specarna vill mena osv osv osv. Massiv marknadsföring gör att de ändå säljer hur bra som helst, framför allt till ungdomar som tycker att deras reklam är ball.
Det enda område där de faktiskt varit riktigt bra är TV och datorskärmar (och så marknadsföring, såklart).
Så jag skulle i allra högsta grad vara orolig över fall de kommer att förvalta Konica Minoltas arv och göra kameror i samma anda eller om de tänker prångla ut produkter i Sonys anda istället. Att idag köpa en D5D eller D7D och sedan, om något år, när Sonys egna kameror börjar komma ut, märka att de tänker prångla ut skräpkameror som man inte vill ta i med tång vore väl sådär roligt.
Nu säger jag inte att det BLIR så, men det är ett tänkbart scenario och om man inte redan har prylar från Konica Minolta och därför är "fast" så kan jag mycket väl förstå varför man har kalla fötter.