Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kommentarspoäng

Produkter
(logga in för att koppla)

elohim

Aktiv medlem
Läste nyss diskussionen om att tvinga fram kommentarer här på fotosidan -->
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=19798

Någon skrev där i att man kanske skulle kunna kommentera kommentarerna.

Varför inte låta den som fått kommentaren kunna betygsätta denna (1-5), för att visa vad han tycker den har gett honom för hjälp, och huruvida han tycker kritiken var positiv (positiv i den bemärkelse att den var utvecklande för fotografen i fråga, bra som dålig)?

Sedan kan man ju visa på varje medlems sida "Poäng för kommentarer" eller så.

Vad man sedan gör med poängen får bli en följdfråga.. (möjligen kan den visa hur seriös man är med sin kritik).

Jag tycker det var ett bra förslag!

Tvång som det handlar om i dena andra tråden tycker jag inte är någon bra lösning, men detta tror jag istället kan sporra till bättre kommentarer.

elohim skrev:
Någon skrev där i att man kanske skulle kunna kommentera kommentarerna.

Varför inte låta den som fått kommentaren kunna betygsätta denna (1-5), för att visa vad han tycker den har gett honom för hjälp, och huruvida han tycker kritiken var positiv (positiv i den bemärkelse att den var utvecklande för fotografen i fråga, bra som dålig)?

Möjligheten att kommentera/besvara kommentarer finns ju redan idag. Det är bara att skriva vad man tycker/försvara sig eller vad man nu vill. Har själv använt den möjligheten ett flertal ggr. Här kan man ju också ta upp om man tycker betyg/kommentar är felaktiga/orättvisa/rättvisa etc. Det är bara att skriva på.

Tjo!

Vet inte men kan det inte bli så att folk blir ännu mer rädda för påpeka brister på bilderna när man sedan får ett betyg av fotografen?
Jag menar, om det blir så at folk strävar efter högre komentarsbetyg så kommer det säkert bli ännu snällare kommentarer.

Bara en tanke. Vad tror ni?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar