Annons

Kommande Nikonoptik???

Produkter
(logga in för att koppla)

Mikke Sandberg

Aktiv medlem
Finns det någon site med någon som sitter med en kristallkula och ser vad som kommer att presenteras framöver? Ett Nikon AF 17-70/2,8 med VR, kan det bli nåt sånt? Eller kommer 17-55/2,8 att uppgraderas med VR?
 
Har ingen kristallkula, men jag har hört rykten om att nya gluggar är på väg, dock gäller det uppdatering av den fasta optiken.

Personligen skulle jag dock gärna se en 17-70/2,8 med VR =)
 
Fast allra mest hoppas jag på ett 50/1,2 med AF-S. Kanske kan vi få se något sådant i samband med D3.
 
Mikke Sandberg skrev:
Finns det någon site med någon som sitter med en kristallkula och ser vad som kommer att presenteras framöver? Ett Nikon AF 17-70/2,8 med VR, kan det bli nåt sånt? Eller kommer 17-55/2,8 att uppgraderas med VR?

näe, tror inte det händer så mycket på pro-sidan dessvärre,
nikon har ju fortfarande gluggar i modelprogrammet, som är utvecklade för 20 år sen,

VR verkar var viktigare i konsumentgluggarna för tillfället, och kan hända blir det VR i gamla plastgluggen, DX 18-70/3.5-4.5
 
bara för att gissa helt ute i luften (och önska).

nikkor DX 16-70mm f/3.5-4.5 VR (6000:) för att äntligen få 24mm-motsvarighet i en zoom.

nikkor 50mm f/1.4 DC (7000:) defocus-kontroll i ett kortare objektiv, hade varit förträffligt.

f ö tror jag nikon snart kommer stoppa med sin "ljusblockerare" till fulblixten i paketen med sb-600/800.
 
bolojen skrev:
fulblixt är den inbyggda i kameran (brukar kallas för att det blir så skarpa och lite fula blixtbilder av den).
ljusblockeraren är här: http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=14147
mycket användbart och rekommenderas om du kör externblixt från nikon.


Tackar för det svaret. Jo att den inbyggda blixten är en "fulblixt" håller jag med om, och ljusblockeraren käns ju som ett måste faktist. Visste inte att Nikon hade en pryl som var för det ändamålet. och 90 kronor är det ju lätt värt!
 
Jag skulle vilja att Nikon släpper en AF-S version av 85/f1.4, jag har inte lust att vänta så mycket längre på den, kommer den inte snart så får det bli ett köpa av den nuvarande.

/kent
 
Jag önskar mig ett 24/1,4 AF-S DX. Alltså motsvarande en ljusstark 35:a, den perfekta allround-brännvidden:) Det skulle antagligen kosta alldeles för mycket för min tunna plånbok, men ändå.

Tillägg:

Bokeh skrev:
Jag skulle vilja att Nikon släpper en AF-S version av 85/f1.4, jag har inte lust att vänta så mycket längre på den, kommer den inte snart så får det bli ett köpa av den nuvarande.

/kent
Välkommen tillbaka Kent! Vad trevligt att se dig här igen:)
 
Makten skrev:
Jag önskar mig ett 24/1,4 AF-S DX. Alltså motsvarande en ljusstark 35:a, den perfekta allround-brännvidden:) Det skulle antagligen kosta alldeles för mycket för min tunna plånbok, men ändå.

Tillägg:


Välkommen tillbaka Kent! Vad trevligt att se dig här igen:)

Tack Martin :)
 
Jag tänker inte inverstera alls i några mer nikonprylar tills de övertygat mig om att de verkligen kommer att satsa på proffssegementet och verkligen försöka konkurera med Canon. 1Ds markIII ligger ju tekniskt sätt ljusår framför D2Xs. Släpp info Nikon! En liten hint bara...
 
Sen skulle det inte vara fel om dom tog upp produktionen på 28mm/f1.4 igen, men då med AF-S, skulle passa perfekt till både DX och FF, en fin snabb vidvinkel till FF och en efterlängtad snabb normal till DX, jag skulle beställa en direkt.....

/kent
 
ANNONS