Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kolla in priset
- Trådstartare marten_p
- Start datum
KGS
Aktiv medlem
Tapani skrev:
Hej på er jag väntar och längtar till v44 då leveransen ska ske jag hör av mig hur det gick med min "canon" affär.
Mvh Leo.
Vad hade han för motiv för att låta dej vänta till vecka 44?
Ja, 15 795:- på Scandinavian. Inklusive moms och alla rättigheter som konsument;-) Den där annonsen är...mysko. "Inga byten, endast kontant" Hmmm.... Och bara 427 spänn billigare än Scandinavian...KGS skrev:
lite drygt 12 + moms är väl normalpris på en 10D i butik nuförtiden?
peter_wahlström
Aktiv medlem
Jag har också varit i kontakt med Joergen och som en del av er andra skriver så har jag fått ett mycket gott förtroende av honom. Har själv beställt ett kamerahus och väntar det inom ett par veckor. Jag har haft regelbunden kontakt med honom och han har till och med erbjudit mig att få tillbaka förskottsbetalningen om jag inte orkar vänta... Men nog kan jag vänta både en och två veckor till för att få en 10D för 11000:- =o)
Priset är lågt, men inte för ett konkursbo. Man kan göra riktigt bra kap om man håller ögonen öppna. Dessutom är priserna annorlunda utomlands. Har hört folk som kommit över digitala SLR med massor av utrustning för löjliga summor. (inkl. garanti, kvitto m.m...)
Jag återkommer i den här tråden när jag har kameran i min hand!!
//Peter
Priset är lågt, men inte för ett konkursbo. Man kan göra riktigt bra kap om man håller ögonen öppna. Dessutom är priserna annorlunda utomlands. Har hört folk som kommit över digitala SLR med massor av utrustning för löjliga summor. (inkl. garanti, kvitto m.m...)
//Peter
KGS
Aktiv medlem
peter_wahlström skrev:
//Peter
Ser i din kameraväska att du har en 10D, fick du den via joergen? funkade det?
Tapani
Aktiv medlem
Tröttnade
Hej.
Idag gav jag upp skulle fått kameran denna vecka men nu har han flyttat fram leveransen tre veckor till.Efter att jag medelat honom om att jag ville avsluta affären så flyttade han över min handpenning till mitt bankkonto. Jag har istället beställt en 300D med objektiv och 1GB minne för 12150:- så den som vill ha en billig 10D kan hålla ögonen öppna om ca tre veckor för då kanske han lägger ut den igen.Jag tror fortfarande att han kommer att sälja en 10D till ett bra pris annars hade jag inte fått mina pengar tillbaks.
Mvh Leo.
Hej.
Idag gav jag upp skulle fått kameran denna vecka men nu har han flyttat fram leveransen tre veckor till.Efter att jag medelat honom om att jag ville avsluta affären så flyttade han över min handpenning till mitt bankkonto. Jag har istället beställt en 300D med objektiv och 1GB minne för 12150:- så den som vill ha en billig 10D kan hålla ögonen öppna om ca tre veckor för då kanske han lägger ut den igen.Jag tror fortfarande att han kommer att sälja en 10D till ett bra pris annars hade jag inte fått mina pengar tillbaks.
Mvh Leo.
KGS
Aktiv medlem
Re: Tröttnade
Intressant att du rapporterar, jag e nyfiken... bra att du fick slantarna tillbaka.
På glada 90-talet förekom det annonser om extremt billiga märkesdatorer. Givetvis beställde en del sådana. Ofta efter att ha fått all information från oss som sålde seriöst... sen vidtog en väntan. Och lustigt nog dök leveranserna upp precis när priserna sjönk. Då var det där priset som nyss var jättebra, bara bra, eller kanske t o m dåligt...
Tänk om jag annonserat ut Dimage A1 för 9995:- för en månad sen... o börjat leverera nu, när de går att köpa från tyskland för knappt 8000... det är en affärsidé. Om priset inte sjunker så skyller jag på diverse hinder o skjuter fram leveransen. De kunder som tappar tålamodet får tillbaka sin handpenning...
Nåja Joergen är säkert inte sån...
/kg som följer utvecklingen utan personligt intresse
Tapani skrev:
Hej.
Idag gav jag upp skulle fått kameran denna vecka men nu har han flyttat fram leveransen tre veckor till.
Intressant att du rapporterar, jag e nyfiken... bra att du fick slantarna tillbaka.
På glada 90-talet förekom det annonser om extremt billiga märkesdatorer. Givetvis beställde en del sådana. Ofta efter att ha fått all information från oss som sålde seriöst... sen vidtog en väntan. Och lustigt nog dök leveranserna upp precis när priserna sjönk. Då var det där priset som nyss var jättebra, bara bra, eller kanske t o m dåligt...
Tänk om jag annonserat ut Dimage A1 för 9995:- för en månad sen... o börjat leverera nu, när de går att köpa från tyskland för knappt 8000... det är en affärsidé. Om priset inte sjunker så skyller jag på diverse hinder o skjuter fram leveransen. De kunder som tappar tålamodet får tillbaka sin handpenning...
Nåja Joergen är säkert inte sån...
/kg som följer utvecklingen utan personligt intresse
peter_wahlström
Aktiv medlem
KG: Nej, den är inte från Joergen. Jag blev så otålig tillslut att jag var tvungen att köpa mig en ändå... =o) Dock har jag inte begärt tillbaka min handpenning än. Tänkte att han skulle få en vecka till på sig och samtidigt ska jag se om han kan göra ett ännu bättre pris. Då kan jag ju kanske sälja kameran eller nåt. Den skulle ju trots allt vara helt ny. Man vet aldrig. Annars är det ju bara att skicka tillbaka den.
Jag tror inte heller det är Joergens fel att den inte kommer.. verkar som om hans kontakt i danmark, eller tyskland eller vart det nu var strular väldigt mycket. Enligt honom så hade dom tappat bort min kamera på posten, men skulle ta fram en ny och skicka...
sen vet jag inget mer...
Jag skulle nog inte handla av honom igen, men han har å andra sidan inte lurat mig. (dock dröjt alldeles för länge...)
Jag tror inte heller det är Joergens fel att den inte kommer.. verkar som om hans kontakt i danmark, eller tyskland eller vart det nu var strular väldigt mycket. Enligt honom så hade dom tappat bort min kamera på posten, men skulle ta fram en ny och skicka...
sen vet jag inget mer...
Jag skulle nog inte handla av honom igen, men han har å andra sidan inte lurat mig. (dock dröjt alldeles för länge...)
peter_wahlström
Aktiv medlem
Fick aldrig nån kamera... eller orkade inte vänta.. beror på hur man ser det. Ingen anklagelse på Joergen dock. Jag tror problemet låg hos hans kontakt. Jag fick tillbaka min handpenning utan problem.
Jag har fortfarande fullt förtroende för honom.
Nu har jag iaf en ny 10D kamera som jag köpte på annat håll. Naturligtvis för samma pris.
//Peter
Jag har fortfarande fullt förtroende för honom.
Nu har jag iaf en ny 10D kamera som jag köpte på annat håll. Naturligtvis för samma pris.
//Peter