Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kodak Portra NC vs. VC

Produkter
(logga in för att koppla)

skalmac

Aktiv medlem
Hej, jag har aldrig användt Portrafilmerna, men är lite nyfiken på att börja med dom, hur blir det med VC Portra 160? är färgerna väldigt överdrivna eller är det bara ett litet "tillskott" jag har sökt runt lite, men hag hittade bara några få bilder här tagna med den.

MVH Joachim

Jag använder Porta 160 VC lite. Speciellt överdrivna är väl inte färgerna, lite mer mättnad bara. Jag saknar Kodak VHC, jättekul film med hög kontrast, efter det kom GPH. 160 VC är väl den film som har ersatt dessa klassiker som inte finns längre *snyft*.
Vad jag har hört är att Portran är svår att scanna. Har inte upplevt det själv dock, då jag mest gjort kopior från den.
Good luck!

Jag anvander alltid VC
Nagra ganger da jag vill gora lite mer "trista" bilder sa tar jag med NC... Jatte underbar film om man anvander den och printar pa Supra papper...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar