Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
KM Dynax 40 eller Nikon F55
- Trådstartare ksvensson
- Start datum
RolandM
Aktiv medlem
ksvensson skrev:
Ja, vilken är bäst?
Vill inte ha något, köp begagnat blahablaha på denna tråd. Inte heller köp några modeller högre. Utan vilken av dessa bör jag välja? Båda med två objektiv i priset inräknat, 28-80 och 70-300. Lite skillnad på de två fabrikaten, men ungefär.
Mvh
Båda fungerar likvärdigt.
dumbo
Aktiv medlem
Vad gäller bildkvalitet är det ju objektiven som "gör det" helt och hållet på analoga kameror.
Båda två har en byggkvalitet som gör att det knirrar och knarrar bara man tittar på bilder av dem. (Nåja...)
Det är synd att du inte kan tänka dig att köpa begagnat, för du kan få ett proffshus, eller iaf avancerat entusiasthus, beroende på ålder, för samma pengar då.
Så, jag skulle gå på Larzas linje, eftersom ni då kan låna objektiv osv av varandra.
Båda två har en byggkvalitet som gör att det knirrar och knarrar bara man tittar på bilder av dem. (Nåja...)
Det är synd att du inte kan tänka dig att köpa begagnat, för du kan få ett proffshus, eller iaf avancerat entusiasthus, beroende på ålder, för samma pengar då.
Så, jag skulle gå på Larzas linje, eftersom ni då kan låna objektiv osv av varandra.
Per
Aktiv medlem
Oavsett vilken av dessa två uppsättningar du köper kommer du inom ett till två år antingen ha tröttnat på foto helt o hållet, eller ha fått blodad tand och vill ha både bättre hus och optik. I vilket fall är det alltså pengar i sjön, så köp det billigaste (om nu inte syftet är just att fixa till bokföringen, då kanske tvärt om är rätt..)
Eller ännu hellre, köp ingetdera, utan låna tjejjens ett tag tills du insett vad du egentligen vill ha (om det är fotandet som är det primära, och du absolut inte vill köpa begagnat).
/Per
Eller ännu hellre, köp ingetdera, utan låna tjejjens ett tag tills du insett vad du egentligen vill ha (om det är fotandet som är det primära, och du absolut inte vill köpa begagnat).
/Per