xxx
Guest
Maverick skrev:
Man får väl ändå utgå från att de som laddar upp bilderna vill ha kritik. Oach vem är jag att bedömma huruvida fotografen har laddat upp en "familjebild" eller ett seriöst försökt att ta en bra bild? Ambitionen hos fotografen kan ju vara hur seriös som helst, ska jag då påstå att han/hon bara vill visa sin keliskatt? Tycker jag är oerhört respektlöst.
Visst det finns många bilder här som inte är bra men det sträcker sig över alla motivområden. En del är bra på att ta och ge kritik medans vissa är direkt dåliga. Av någon anledning verkar det dessutom hänga ihop.
Anledningen till att man fotograferar katter/hundar/barn/hästar/fåglar är, i mitt fall iaf, att de inte springer och gömmer sig så fort man plockar fram kameran.
Annars kan vi låta Terje avgöra vad som är en familjebild och inte så lär det bli betydligt färre bilder att bedömma här på sidan
Mvh
Maverick
Instämmer igen! Däremot förstår jag inte den sista meningen (även om den kanske mest är på skoj). Personligen tror/hoppas jag inte att det är så att en bra/uppskattad fotograf nödvändigtvis är bättre på att bedöma andras fotografier än de som inte är fullt så bra/uppskattade men det hör väl kanske inte till ämnet...
Men som flera andra sagt - dåliga kattbilder är väl inte sämre än dåliga bilder på solnedgångar, nakna kvinnor/män, påklädda kvinnor/män, barn, tallar, granar, björkar, gråsparvar, skrotbilar, hus, igelkottar, vargar, etc. Alla borde däremot tänka igenom innan de laddar upp en bild. Därmed inte sagt att en bild måste vara "bra" för att man ska ladda upp den utan man kan ju lika gärna vara ute efter att få förslag på hur man ska kunna förbättra den!
/ Fredrik