snap01
Aktiv medlem
Jag bytte mitt första efter 5år och 30000 exponeringar, det är inte bra att gummit släpper men du överdriver ganska kraftigt skulle jag säga.
överdriver vad? att Nikon bytte gummit på kameran inom 1år? du ser vad det skulle kostat i listan jag skrev här. Dessutom det räckte inte att byta en gång drygt ett år senare bytte dom gummit igen. Jag fick det utbytt gratis även denna gång. Att du inte behövt byta gummit är nog inte så konstigt med 30000 exponeringar på 5år. Fanns ens D3 eller D700 då? Så på vilken kamera har du inte behövt byta gummi? Jag har aldrig varit med om att gummit släppt på något annat märke än Nikon däremot såg det ruggigt blankt/slitet ut på min gamla 1ds mark 2.
Om det vore ett icke problem så tror jag inte folk skulle skriva om det. Sedan att gummit på zoomen 14-24 svällt o inte sitter fast är inte heller imponerande. Vi ska nog vara jävligt glada att Nikon inte tillverkar kondomer för dom har uppenbart problem med gummi.
jag har säkerligen överdrivet med zoomen 14-24 den är ju drygt 2år gammal o enligt Nikon solna så var det inte heller så ovanligt fanns att köpa o byta själv till billigare kostnad.