Annons

Karlstad i jul

Produkter
(logga in för att koppla)
lotelo
Får du verkligen det där läckra ljusbruna och lite brända ströbrödet om det är blött från början?
Grisrumpa, nu tappar jag smaken för julskinkan.

PS
Vägrade äta kött efter att sett en stycknig av en slaktad gris i källaren i mina tidiga barnaår, köttbullar åt jag dock, för dom var så goda.
Äter numera julskinka med god aptit.

Skulle gärna följa med (har lite brist på fotovänner här i Värmland) om jag inte hade 20meters att-göra-högar på axlarna varje dag fram till Jul. Får hoppas på fler gånger.

Ursäkta om jag störde matlagningstråden med lite foto ;P

Ha en trevlig Jul!

Ska bara avsluta matlagningstråden med att tala om att skinkan blir läckert ljusbrun i och med att jag kombinerar det blöta med torrt;)

Malm. Det är nog så många har det innan jul. Vore ju kul om det kunde bli fler gånger också.
/Lotta

*asgarv* sorry att jag inte svarat tidigare. har vart på resande fot ;)

Mailar mitt nummer till alla som mailat mig!
Hoppas på kul fototur!

/Henke

Ok! Lotta, Mats och Niklas anmälda. Ska bli skoj som attan. Gissa om jag ska stjäla kunskap! ;)

Hör av mig imorgon. Niklas, jag har mailat mitt mobilnr. Har ni kul fotoplatser är jag öppen för förslag!

/Henke :)

Ni får ha det så bra så håller jag mig undan med mina streptokockbasilusker.. Hoppas ni hittar fina motiv att ladda upp.
/Lotta

Nu blev det ju förvirrat här.. missade jag något, eller förstår jag bara inte... Lotta hängde du inte med på fototuren, är du sjuk?
)Ibland blir detta som att läsa en bok, man vill veta ALLT...)

Ps. Lotta, om du packar in skinkan i folie, och sen kokar den i ugnen sakta, så blir den inte torr.. inte min iaf :)

God Jul på er alla... Efter julen får det bli mycket naturbilder för att göra av med all julmat vi lagt på oss :)

Ha det bra!!
/Camilla

Klart du får veta Camilla:) Jo, jag ligger i feber och halsont, sonen har streptokocker så jag misstänker detsamma på mig:(
Skinkan ligger redan i grytan så den blir kokt på det viset som vanligt här. Tack för alla andra tips i alla fall.
Och EN JÄTTEGOD JUL på er alla.
/Lotta

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar