Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Karlsson på G!

Produkter
(logga in för att koppla)
Så här skrev Jeppe i början av tråden som länkades ovan:

Jesper Ekvall (Jeppe) skrev:

...
Jag kommer att sammanställa listan och dela den i mitten. En Karlsson kommer att resa från slutet av listan och framåt, och Karlsson som Magnus hittade skickas från början av listan.
...

Mvh
Jeppe - Karlssons pappa [/B]

Maria: Av den ursprungliga listen finns inte mycket kvar. Ingvar har gjort ett jättejobb, och jag kommer att göra det bästa efter min förmåga så alla blir nöjda i slutet...

joo?

alltså :) jag försökte mest svara på varför Eva med nr 85 inte borde funnits med på den lista från 26-46 som Ingvar hade ...

/maria

Hehehe.. joo.. men den listan var inte uppdelad.. eller så var den det.. Jag är förvirrad över detta faktum.. Men men.. hursomhelst..

Finns det nån plats kvar på nya listan tro??? *testar att maila* Karlsson måste ju bara se gävle!

//Smurf

Jeppe skrev:
Hehehe.. joo.. men den listan var inte uppdelad.. eller så var den det.. Jag är förvirrad över detta faktum.. Men men.. hursomhelst..

Jo nu börjar jag också känna en viss förvirring. Hur många listor och hur många Karlsson finns det egentligen? Och hur går det med oss som anmälde oss på den "nya listan" när tråden delades? Skapas det en ny lista nu? Förvirring är ordet:)

Okej!.. Nu är det 30 st anmälda på den NYA listan.. Jag stänger den nu. De som vill ha besök, får vänta tills dessa 30 är avklarade (vilket de hade fått ändå).

Det kommer alltså att finnas 2 st Karlsson.

Jag återkommer med listan/listorna

Jeppe skrev:
Okej!.. Nu är det 30 st anmälda på den NYA listan.. Jag stänger den nu. De som vill ha besök, får vänta tills dessa 30 är avklarade (vilket de hade fått ändå).

Det kommer alltså att finnas 2 st Karlsson.

Jag återkommer med listan/listorna
Gott! Jag ser fram emot att få ta emot en Karlsson av min brevbärare!

Jeppe skrev:
Okej okej okej...

Jag drar i bromsen vid 50 st anmälningar. Sen startar jag klockan, och Karlsson ska vara tillbaka hos mig senast efter ett år.

Hej
Nu anmälde jag mitt intresse att vara med!
Jag läste bara första inlägget och sedan var jag eld och lågor!
Jag har varit med på listorna sedan allra första början och jag vill fortfarande vara med.
Jag hoppas att jag kan få vara med fast du tydligen drog i bromsen redan efter 30 anmälningar!?
Jag var på scoutläger och kom hem i går kväll. Hoppas att det är giltig frånvaro?

/Catarina

Här är den NYA listan:

1. Christel Eldrim
2. Bengt Nordborg
3. Mats Wallin
4. Juhani Rajala
5. Hans-Christian Stoltz
6. Jörgen Grahn
7. David Molarin
8. Maria Berg
9. Christer Lindström
10. Maria Mattiasson
11. Per-Erik Isaksson
12. Christer Pettersson
13. Arne Svensson
14. Fredrik Kols
15. Svante Berggren
16. Bo Johnsson
17. Urban Jonsson
18. Victor Boivie
19. Ulf Carneland
20. Mattias Sundstedt
21. Peter Honungsmåne
22. Peter Ljungqwist
23. Anna-Karin Johansson
24. Jonas Törnqvist
25. Max Zigliara
26. Johan Sjögren
27. Robert Albinsson
28. Lars Stenfeldt
29. Malin Tegelberg
30. Catarina Magnusson

Den gamla listan kommer när jag kontaktat de 30 första på min ursprungliga lista.

Karlsson har idag, lämnat Strövelstorp och är på väg upp till Christel. Portokostnaden är 30:- då den väger 240 gram.

Nr 13!! Tjenare... Hoppas det inte betyder något.
Har redan börjat planera för Karlsson´s visit som ju bör bli om ca 13 veckor om allt funkar. Då kommer han och hösten ungefär samtidigt alltså. Hoppas han gillar trädgårdsarbete...

Gud vad skönt att den råkade komma fel till mig i början, annars hade jag setat där ni sitter nu och fått vänta dessutom.

Det var jättekul att få göra sin egen tolkning och jag hoppas ni får göra det också.

Ingvar skrev:
Är det Karlsson som kom från mig via Kävlinge, eller är det klonerna som anfaller?

Det är hans "inte så kända" tvillingbror som är ute på turné. Han som du hade med dig ned i djupet skall ut på vidare resa mot okända mål.

Portokostnaden blev viss 22:- (även om det "borde" gått som skrymmande och därmed 30:-...). Men men...

Går det med en lista med adresser runt, eller hu fungerar det rent praktiskt?

Jag byter ju adress 1 augusti. Fick du med båda, Jesper?

japp.. Jag har lagt med färdiga adressetiketter.. bara att klistra på. Dina två adresser är med David, allt beroende på när du får den...

Jo, den frågan hade jag också tänkt att ställa. Hur funkar det rent praktiskt?
Finns all information tillsammans med Karlsson?
Vart skickar jag bilden och vart skickar jag Karlsson?
Jag har ju numera nummer 30, skall jag skicka tillbaka Karlsson till dej då Jesper?

/Catarina

Japp.. information och adresser ligger med i påsen. Bilderna mailas till mig (står på lappen, som följer med (förhoppningsvis).

catarina: Japp.. han skall tillbaka till mig sen.. Men det tar vi då..Du vet ju var jag finns.. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar