Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kampane på Canon digital!

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det kanske så att någon inom Canon startat ett falskt rykte för att öka försäljningen?

Ingen verkar ju hittills kunna bekräfta att man fått värdecheck eller minneskort. Tycker det är underligt att ingen information finns att finna på Canons hemsida om denna kampanj med tanke på att kampanjer av detta slag är till för att locka potentiella kunder att köpa deras utrustning. Det verkar lite skumt att man enbart vänder sig till de som redan har en Canon och ger bort presenter till dessa.
 
Kampanjen gäller väl kameror inhandlade mellan 041015-050115 tyckte jag att jag läste på Cybers site? Inte hundra på det dock ... JANNE
 
Ok, nu har jag hittat det. Ser att kampanjen håller på till 2005-01-31. Gäller denna rabatt även om man köper utomlands?
 
NU finns det mer info!

Härligt!
nu finns det mer utförlig info hur man gör när man ska få tillbaka 900 SEK plus ett minneskort!:)
 
Jag vill gärna att någon hojtar till när han/hon har fått sitt minneskort. Jag registrerade mig i fredags och väntar med spänning nu...

/Markus
 
kampanjetikett

Köpte min 300D från Zebramedia i måndags (25 okt). Pratat med Zebrorna om hur man får sin CF, de var vänliga men ovetande. Har försökt få Compact flashen via siten som Canon uppger. Körde där och skulle då förmodligen ge ett nummer i en omärkt ruta i ett formulär, numret skulle finnas på en kampanjetikett på kartongen. Nån sådan hade inte jag så jag skrev dit ett nummer som fanns på flera av kartongens fyra klisterlapparna med allehanda koder och streckmärkningar. Tryckte på enter-knappen och sen hände inget mer. Verkar vara klantigt upplagt av Canon tycker jag, har någon fått sitt minneskort ?
 
Fick upp samma ruta i popup-en och fyllde i kamerans serienummer. Ingen bekräftelse eller motsvarande dök upp... Har gjort en förfrågan hos Canon supportcenter! Ännu ingen reaktion! Verkar inte vara så duktiga på att bygga formulär på webben...
 
Lazze2 skrev:
Fick upp samma ruta i popup-en och fyllde i kamerans serienummer. [...] Verkar inte vara så duktiga på att bygga formulär på webben...

Tror inte att det är formulärets fel. Tror att man måste köpa en kampanjprodukt för att rabatten ska gälla. Enligt reklamen jag sett i DN ska kampanjprodukter ha en speciell etikett på vilket numret du efterfrågar står.

Om alla kameror som köps under den angivna perioden har etiketten vet jag inte. Det är kanske tänkt så att försäljaren ska klistra på etiketten innan den fraktar kameran...
 
Kampanjetikett

På utsidan av kartongen skall det sitta en etikett med en kampanjkod för minneskortet.

De första 10 kamerorna vi levererade saknade denna kod men vår leverantör skall ordna fram lösa etiketter med kod som vi sedan kommer att skicka ut till dessa kunder.

På kameror levererade efter dessa första 10 sitter det en etikett med kod som används vid registreringen på Canons hemsida.

Zebra Media
 
Ang minneskortet som man skulle få...

Talade(!) men Canon svenska kundtjänst idag och blev MYCKET trevligt bemött! :::::

- Det räcker med att ange kamerans serienummer i popupen.
- Tar upp till 3 veckor att få kortet.
- Om det strular så hjälper kundtjänst till (man har ju fakturan som utvisar inköpsdatumet)!

Så nu är det bara att vänta!
 
Igår den 4 november fick jag mail från Canon om minneskortet att det är på väg till mig och jag fick oxå en länk till en sida där man kan spåra ärendet. Enligt länken skall (skulle) jag få (fått) det den 4 november!!!

Men jag tror att de menade att den skickas då eftersom jag inte har fått det än.

Det verkar vara mycket strul på Canons nät nuförtiden. Jag skickade iväg mina papper om 900kr. kampanjen för nån vecka sedan. Enl. dem så skulle man få en bekräftelse via e-post några dagar efter det att man har skickat iväg papperna, men jag har fortfarande inte fått det.

Kontaktade de genom den sidan som de har skrivit i FAQ för detta och några minuter senare fick e-post om att det har varit många ansökningar och de har inte hunnit ikap alla.

Så hoppas att minus på mitt bankkoto ska snart ändras till plus ígen :)

Har någon här fått 900kr. tillbaka än?
 
Det fungerar inte att mata in serienummret i popupen, den kräver nummret på kampanjetiketten :-(

Verkar struligt det här, jag fick inte med någon etikett i kartongen. Jag har mailat Fyndbörsen (där jag köpte kameran) och frågat varför etiketten inte är med, får se vad de svarar.
 
Verkar som om Canon drar å sig en massa "badwill". Vilket företag har råd med det nu för tiden?! Skall avvakta till nästa vecka innan jag kontaktar Canon igen...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.