Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameraväska

Produkter
(logga in för att koppla)

Palletheking

Aktiv medlem
Hej alla! Jag undrar om någon på forumet vet om någon smidig väska som rymmer Kamerahus plus en 70-200, samt ytterligare ett eller två objektiv. Har inte lyckats hitta någon lösning på det än. Vill gärna kunna känna mig lite lätt mellan varven, men min Reporter 200 AW tar helt enkelt inte en 70-200.
 
ja ska sälja min Lowepro Stealth Reporter 400 AW...där ska ett monterat 70-200 gå ner......har inte använt den många gånger..säljer den för 500 kr
 
det är en ganska så stor väska....men för att få ner ett monterat 70-200 så behöver ju den vara ganska så stor.....men men.....i januari kommer den åka upp på annonssidan.
 
HenrikMorck skrev:
det är en ganska så stor väska....men för att få ner ett monterat 70-200 så behöver ju den vara ganska så stor.....men men.....i januari kommer den åka upp på annonssidan.
jag söker något i stil med deras Topload-serie men de tar tyvärr enbart kamerahus och 70-200. Det blir för lite utrustning.
 
Jag köpte en National Geographic NG2475 i just detta syfte. Den rymmer lätt en D200 med 70-200 moterad, 17-55 och en SB-800. Filter och andra småsaker får plats i ytterfickorna.

Väskan är mjuk och följsam mot kroppen, dock så har jag kompletterat min med en "Domke large pocket insert" för att få tillgång till ytterligare ett fack.

Bifogar en bild på väskan.
 

Bilagor

  • ng.jpg
    ng.jpg
    46.9 KB · Visningar: 496
Här är ytterligare en bild. Här med 70-200 monterad, 17-55 och 105 i andra facket. Blixten rymms utan vidare i en ytterficka.
 

Bilagor

  • ng1.jpg
    ng1.jpg
    49.3 KB · Visningar: 494
Senast ändrad:
boris.bonasin skrev:
Här är ytterligare en bild. Här med 70-200 monterad, 17-55 och 105 i andra facket. Blixten rymms utan vidare i en ytterficka.
Är bilden inkusive domkefacket, är det de som syns i väskan eller är det originalutförandet? Annars en mycket intressant lösning. Snygg och cool väska dessutom.
 
Nej, bilden är inte inklusive Domkefacket. Bilderna togs innan jag beställde Domkefacket. Om du vill kan jag lägga upp en ny bild med Domkefakcet.
 
paul innergård skrev:
Men den kan väl knappast kallas för en smidig lösning.

Allt är ju relativt.. jag tipsade bara om en väska som jag anser är smidig. Visst kan den bli stor och osmidig om jag proppar den full med prylar, men undviker jag det så är den i mitt tycke smidig. Lätt och öppna o plocka fram objektiv i "farten" och jämfört med fotorygga så upplever jag den helt klart enklare att hantera, ta av/på... :)

/Johan
 
Johan Ahlbom skrev:
Allt är ju relativt.. jag tipsade bara om en väska som jag anser är smidig. Visst kan den bli stor och osmidig om jag proppar den full med prylar, men undviker jag det så är den i mitt tycke smidig. Lätt och öppna o plocka fram objektiv i "farten" och jämfört med fotorygga så upplever jag den helt klart enklare att hantera, ta av/på... :)

/Johan
OK, tack för tipset. Jag frågade ju trots allt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.