Annons

Kameraväska - ryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

n_micke

Aktiv medlem
Köpte nyss ny kamera och objektiv, blev väldigt fullt i väskan med lite större doningar så känner att jag skulle vilja ha lite mer plats. Vore även skönt att få ner lite mer grejer i väskan än bara kameran, så min röst faller då på en ryggsäck.

Det som ska få plats är f.n en D7100 + Nikon 17-55mm + Nikon 55-300mm, iaf av det som är "större". Lär väl inte bli mindre grejer i framtiden att släpa på. Blir det nån tom plats gör det inget, bra med lite att växa i ;)

Sedan är det väl tänkt att kunna få med nån termos o lite övrigt sånt "bra o ha när man är ute" nån extra tröja osv. Väldigt bra om det finns nåt ställe att spänna fast stativ på oxå.

Kollat runt lite men tycker det var väldigt mycket att välja på, så lite tips uppskattas.

Budget är helst en bit under 1500:-. 1500 är dock absolut max gränsen som det känns.

Mvh
Micke
 
Jag använder denna: http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=464032

Valde den dels för att den var mer som en friluftsryggsäck än en kameraryggsäck i konstruktion och utseende. Och dels för att den hade tillgång till kameran från sidan.

Jag har den mest till skidåkning och då är det viktigt med komfort och en riktig midjerem. Du får lätt ner en termos och en tröja i den. Ser att det nyligen har kommit en lite större variant som heter 30L också, men det ligger nog strax över din budget om du köper i Sverige.
 
Jag tycker det finns gott om plats till andra grejor, bl.a. får jag plats med min 17" laptop, termos, vattenflaska, extra kläder etc.. Insatsen skräddarsyr du med avdelare med kardborreband.
 
Köpte nyss ny kamera och objektiv, blev väldigt fullt i väskan med lite större doningar så känner att jag skulle vilja ha lite mer plats. Vore även skönt att få ner lite mer grejer i väskan än bara kameran, så min röst faller då på en ryggsäck.

Det som ska få plats är f.n en D7100 + Nikon 17-55mm + Nikon 55-300mm, iaf av det som är "större". Lär väl inte bli mindre grejer i framtiden att släpa på. Blir det nån tom plats gör det inget, bra med lite att växa i ;)

Sedan är det väl tänkt att kunna få med nån termos o lite övrigt sånt "bra o ha när man är ute" nån extra tröja osv. Väldigt bra om det finns nåt ställe att spänna fast stativ på oxå.

Kollat runt lite men tycker det var väldigt mycket att välja på, så lite tips uppskattas.

Budget är helst en bit under 1500:-. 1500 är dock absolut max gränsen som det känns.

Mvh
Micke
Lägg på ett par hundralappar och du behöver ingen mer ryggsäck,
Kolla in: http://www.atphototech.se/think-tank-shapeshifter-p-467-c-105.aspx
 
Jag tycker det finns gott om plats till andra grejor, bl.a. får jag plats med min 17" laptop, termos, vattenflaska, extra kläder etc.. Insatsen skräddarsyr du med avdelare med kardborreband.

Låter perfekt att man kan flytta runt dem som man vill. Det lutar åt att blir en sån. Antingen large eller medium, hur mycket skiljer det i "där man har tröjan"-facket mellan dem tro? Eller är det bara kamera insatsen som skiljer sig?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.