Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamerastativ i (till) bilen

Produkter
(logga in för att koppla)

A95

Avslutat medlemskap
hejsan hej,
har nu letat efter kamerastativ till bilen eller i bilen som man kan festa vid rutan eller någon stans i bilen så man kan filma eller ta kort.
Precis som i olika filmer där man se framrutan och lite av förarens händer.
skulle vara kalas om någon visste någon sida eller någon onformation om kamerastativ till bilen.

Mvh Peter

tack för tipsen och snabba svaren. Men ni vet inte sida med lite större stativ till film kameran?? så man kan filma i mitten av bilen och framåt.

Mvh Peter

Jag har haft ett stativ som skulle sättas över bilfönstret och min erfarenhet av det är att det var väldigt ostabilt samtidigt som jag hela tiden var rädd att fönstret skulle gå sönder pga belastningen. Använde då kamera med 300mm objektiv.

Numera använder jag en rispåse som jag lägger över fönsterkarmen som jag sedan lägger kameran på. Detta tycker jag fungerar mycket bättre och är betydligt stabilare. Därmed inte sagt att bilfönsterstativ inte skulle fungera för andra.

Kirk Window Mount

Kirk Window Mount är ett annat bilrutestativ, används när man sitter i bilen och plåtar det som är utanför.
Peter ville ju (om jag förstår rätt) filma även vad som händer inne i bilen och då kanske Kirken inte är användbar?

Någon som vet om dessa fästen som man sätter i rutan klarar ett Canon 600/4 IS med kamera?

Kanske fästet, men jag är mer orolig för rutan. Bean bag är mycket användbart i bil. Jag har även funderat på någon form av stativlösning med monopod surrad på insidan av dörren. Dock ej testat :)

sötte tid.. vad länge sedan jag var här inne.. men ser att många bra tips har kommit in.. stort tack alla.. men har nu införskaffat mig en sak :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar