Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamera i Japan eller Kina???

Produkter
(logga in för att koppla)

Claudio1987

Medlem
Hej ,

Jag heter Claudio.

Om ca en månad ska jag och min flickvän ut på en backpacker resa i Asien. Vi kommer att besöka bla Peking och Tokyo.

Jag vill köpa mig en didital systemkamera. Ska jag köpa den hemma i stockholm eller i peking eller tokyo?? Är det mycket billigare att köpa kamera i Asien?

Jag har en känsla av att det är tokyo som är elektronikens mecka, men att saker är billigare i Kina.

Hur ska jag göra??

jag har en till fråga när jag ändå är här,

vilken kamera ska jag köpa? Jag vill inte ha en proffskamera då jag adrig haft systemkamera tidigare, men ändå en bra men inte allt för dyr, kanske 10 000 ( inklusive schysst lins)

Tack så mycket för allt hjälp
 
Tokyo är oftast billigare när det gäller elektronik.. I kina är Hong Kong ung 10% billigare än Mailand Kina inkluderat Beijing.

Så om du ska besöka båda köp i Tokyo.
 
Kan inte rekommendera att köpa kamera i utlandet, eftersom man inte har någon internationell garanti på sådant. Däremot optik finns det internationell garanti, om det nu inte är gråimport då har man ingen garanti ändå.
 
Jag rekommenderar dig att köpa en kamera hemma. :)
Använd den månad du har på dig till avresan, till att lära dig att handskas med kameran. Varför köpa när resan nästan är slut? En sån resa vill du väl ha i bilder?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.