Annons

kamera + framkallningsabonnemang?

Produkter
(logga in för att koppla)

boran

Aktiv medlem
Fotoquick hade, innan de gick ihop med Aircall, ett fotoabonnemang som liknade det man ofta tecknar när man skaffar mobiltelefon.

Man köpte en kamera till reducerat pris när man tecknade upp sig på ett antal månaders framkallningsabonnemang.

Finns det något annat svenskt företag som har den typen av abonnemang idag, alltså även med kamera?

Jag vill minnas att det blev billigare att casha upp pengarna och sköta efterbeställningarna själv.

Det finns ju "räntefritt" om det är evbetalning som du är ute efter. Men för att svara på din fråga så, nej jag har inte sett något sådant.

Ja det var varken billigast eller bäst, men det var ändå en lockande kombination. :)

Senast ändrad:
Köpte min minolta D7D med abonnemang på Fotoquick Var ju helt omöjligt att säga upp ju :-( sedan så frammkallade jag ju inte 29 bilder i månaden så det blev ju ca 1890:- dyrare i slutet än om jag hade betallat fullt pris för kameran

Odden skrev:
sedan så frammkallade jag ju inte 29 bilder i månaden

Själv har jag utnyttjat abonnemangsformen som draghjälp till att verkligen försöka ta fler bilder värdiga en utskrift.
Har jag en pott med bilder jag redan har betalat för är det dessutom lättare för mig att vara lite slösaktig, så de flesta bilderna är utskrivna i 30x40cm.

Visst har det varit en viss slumpmässighet både i leveranser och slutresultat, men jag är ändå nöjd.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar