Annons

Kamera&Bild postnumeration?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Re: Kamera&Bild postnumeration?

ThomK skrev:
Henrik, om du själv inte vet varför du prenumererar, så är det bara en from förhoppning från mim sida att du prenumenerade av ovan nämda anledingen.
Eller kan det vara den gamla klassiska,
"Tron kan försätta berg"
Eller finns det inte nog med "experettidningar"
som talar om för oss tilltänkta konsumenter vad vi ska köpa för att ta bilden med stort B.
/Thomas..

Thomas har du dålig ventilation i mörkerrummet eller vad håller du på med? Jag förstår inte vad du vill fråga eller försöka påstå men JAG vet varför jag prenumererar, vad det nu har med frågan jag ställde först i den tråden att göra.

Har du ens läst K&B? Jag skulle säga att det är en väldigt sympatisk tidning och knappast någon "experttidning" som talar om för oss vad vi ska köpa. Bra råd däremot tycker jag inte det är något fel med. Personligen köper jag den dock knappast för testerna även om jag läser även dem.

Anden skrev:
[Inlägget raderat, enligt gällande forumregler]

/Jeppe

Det där är en mycket allvarlig anklagelse, som dessutom helt saknar grund. Jag tror inte att jag varit med om ett grövre påhopp tidigare, i något sammanhang.

Jag ber dig att du ber offentligt om ursäkt. Ditt inlägg är faktiskt förtal, och kan ställa till betydande skada för vår tidning. Hög trovärdighet är vårt främsta konkurrensmedel, och vi skulle aldrig någonsin drömma om att äventyra det för att förse någon kompis med någon kamera.

/Göran, chefredaktör Kamera&Bild

[Inlägget editerat]
/Jeppe

Hmmm... Andreas det där var väl faktiskt inte ett helt klockrent påstående. Att "de 200" lyckats så väl kan man nog till stor del tillskriva att det finns minst två personer i deras lag som livnär sig på fotografering och att det därav inte bara är väldigt duktiga på det de gör utan även har en stor vana att välja bilder för olika ändamål som t ex tävlingar.

Sedan Göran tycker jag väl att det är lite konstigt att du väljer att kommentera den här tråden först nu (dock förstår jag att du gör det). Men jag uppskattar mailet jag fick från er medarbetare Anna Aurell i ärendet. Men varför kom det ingen info med direkt ihop med tidningen? I din ledare t ex... den riktar sig ju inledningsvis till "våra älskade prenumeranter" som du skriver.

Göran. Jag ber om ursäkt för mitt inlägg och tar bort det. Jag blev bara otroligt besviken när jag såg den nya poängställningen och detta var en olämplig reaktion.

A

kamera och bild är en riktigt bra tidning tycker
och jag har lärt mig mycke genom deras intressanta
artiklar
problem i vissa fall med utskick osv har jag
varit med om många gånger med olika tidningar

Jag tycker också att det är en utmärkt tidning.
Trevliga artiklar och bra tester.
Min kommentar gällde tävlingen. Jag förstår naturligtvis att detta inte är en uppgjord tävling. En yrkesfotograf som killarna i de tvåhundra har redan fina kameror och behöver inte varsin 350D.

Läste i forumreglerna att ironi bör undvikas.
Ironiska konspirationsteorier bör således undvikas.

Hoppas du godtar min ursäkt Göran.

A

Anden skrev:
Hoppas du godtar min ursäkt Göran.

Absolut. Den accepterar jag förbehållslöst och utan "hard feelings", som dom säger. Jag har själv tävlat i fotografi några gånger och vet att det är känslomässigt väldigt engagerande att vara med.

De tvåhundras framgångar förvånar även mig, men jag tycker att de är värda varenda poäng. I synnerhet vinnarbilden i den senaste omgången tycker jag är fantastiskt bra.

Men det borde finnas flera lag med kapacitet att ge De tvåhundra en rejäl match. Jag precis som Clouseau att det till stor del handlar om att välja ut rätt bilder för en tävling. Det är svårt att ha distans till sina egna fotografier.

Clouseau skrev:
Sedan Göran tycker jag väl att det är lite konstigt att du väljer att kommentera den här tråden först nu (dock förstår jag att du gör det). Men jag uppskattar mailet jag fick från er medarbetare Anna Aurell i ärendet. Men varför kom det ingen info med direkt ihop med tidningen? I din ledare t ex... den riktar sig ju inledningsvis till "våra älskade prenumeranter" som du skriver.

Jag vet inte särskilt mycket om hur distributionen fungerar, så allt jag skulle kunnat komma med var en ursäkt. Istället tänkte jag vara mer kreativ genom att tipsa Anna om tråden, för det är hon som har koll.

Att vi missade infon i tidningen var just en miss. Riktigt dumt faktiskt.

Apropå "våra älskade prenumeranter" så kommer från hjärtat. Jag vet att jag talar för alla på redaktionen när jag säger att vi tycker att det är ett privilegium att få göra en tidning som handlar om ett av de ämnen vi gillar mest här i världen - fotografi.

Det privilegiet får vi av er som köper tidningen - i synnerhet prenumeranterna. Det glömmer vi aldrig.

gors skrev:
Absolut. Den accepterar jag förbehållslöst och utan "hard feelings", som dom säger. Jag har själv tävlat i fotografi några gånger och vet att det är känslomässigt väldigt engagerande att vara med.

De tvåhundras framgångar förvånar även mig, men jag tycker att de är värda varenda poäng. I synnerhet vinnarbilden i den senaste omgången tycker jag är fantastiskt bra.

Men det borde finnas flera lag med kapacitet att ge De tvåhundra en rejäl match. Jag precis som Clouseau att det till stor del handlar om att välja ut rätt bilder för en tävling. Det är svårt att ha distans till sina egna fotografier.

Sitter nu och väljer bilder inför nästa omgång. De tvåhundra ska få sig en rejäl match.
Ha en trevlig helg.

a

gors skrev:
Jag vet inte särskilt mycket om hur distributionen fungerar, så allt jag skulle kunnat komma med var en ursäkt. Istället tänkte jag vara mer kreativ genom att tipsa Anna om tråden, för det är hon som har koll.

Att vi missade infon i tidningen var just en miss. Riktigt dumt faktiskt.

Anna har nog koll med tanke på att hon mailade mig angående just det här.

Att ni tycker om era prenumeranter hag jag väl egentligen ingen anledning att misstro. Att jag startade tråden var för att få en opartiskt bedömning om hur det egentligen ser ut med er distrubuering. Hade det varit ett generellt problem hade jag gått över till lösnummer istället, men efter Annas mail tänker jag stanna som prenumerant.

Tack för en bra tidning.
-H

Göran Segeholm (gors) skrev:

-------------------------------------------------

Tycker K&B har blivit en riktigt bra tidning och tror att den kommer bli ännu bättre med tanke på hur den utvecklats så här långt.

De "två hundras" framgång förvånar inte mig tycker det var en riktigt bra bild i senaste deltävlingen, så jag håller med Göran nu är det upp till oss andra att välja ut bra bilder för att visa att det finns fler som är lika duktiga som dem. Och dömma av hur många duktiga det finns här på fotosidan lär det finnas fler sådan kanon bilder! Ser mycket fram imot nästa nummer och deltävling

Lycka Till och skicka in fler bra bilder

Jag får ofta min tidning några dagar senare. Just här i Varberg beror det på att City Mail delar ut den. De har bara utdelning 2 dagar i veckan, därför kan den komma i handlen innan jag fått den i brevlådan.

Jenneli skrev:
Jag får ofta min tidning några dagar senare. Just här i Varberg beror det på att City Mail delar ut den. De har bara utdelning 2 dagar i veckan, därför kan den komma i handlen innan jag fått den i brevlådan.

Aah, Nu sparade du in ett supportsamtal åt mig!
Det är egentligen rätt märkligt hur mycket längtan en facktidning kan generera. Varje månad dessutom. :)

Jenneli skrev:
City Mail delar ut var tredje dag, vilket innebär att de var tredje vecka bara delar ut på onsdagar. Det i sin tur innebär att det kan dröja nära en vecka mellan första och sista får sin tidning. Att få en tidning som man prenumererar på efter att den kommit ut i handeln skulle jag säga upp prenumerationen på. Köpa lösnummer istället.

Idag dök min K&B upp i brevlådan, fyra dagar innan den ska ut i affärerna... NU känner jag mig som en "älskad prenumerant"! :eek:)

-H

Clouseau skrev:
...fyra dagar innan den ska ut i affärerna...

Apropå nästa nummer... Vore det inte lite klädsamt om man på K&B's websida kunde se vad nästa nummer innehåller, och framför allt när det är tänkt att komma ut? Det är väl iofs möjligt att det finns gömt någonstans, men inte finns det så tydligt att man direkt fäster blicken på det!!

P_S skrev:
Apropå nästa nummer... Vore det inte lite klädsamt om man på K&B's websida kunde se vad nästa nummer innehåller

Vi jobbar på det, inklusive fyllig information om innehållet i tidigare nummer. Men nu har vi vridit musten ur stackars webb-Håkan med ett helt annat projekt som kommer upp i nästa vecka. Vi tänkte låta honom ta igen sig ett par dagar innan vi går på honom igen.

/Göran, chefred

Clouseau skrev:
Idag dök min K&B upp i brevlådan, fyra dagar innan den ska ut i affärerna... NU känner jag mig som en "älskad prenumerant"! :eek:)

-H

Jepp! Verkligen glad överaskning då man kom hem från jobbet :) Ännu gladare blev jag då jag såg att jag kammat hem andraplatsen i Etapp 3 i grand Prix...

:p

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar