AndersLindewall
Aktiv medlem
Hmm... jag tycker att det är ganska hög förbrukningskostnad.Splanky skrev:
Oj va billigt...
Kan det vara någonting att ha......
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hmm... jag tycker att det är ganska hög förbrukningskostnad.Splanky skrev:
Oj va billigt...
Kan det vara någonting att ha......
Maxieboy skrev:
Annars kan ni kolla på jyskbäddlager nästa gång ni är där. Vit Velour, 1500mm x 5000mm för 99:-
Linis skrev:
Så åter igen, de påverkar egentligen inte ljuset i bilden?
Linis skrev:
Kom på det sen, men blev lite förvirrad när man kom hem med alla saker och skulle trycka på alla knappar
Fråga, om man vill köra kortare skärpedjup, är det då bara att ställa ner blixtarna på minsta möjliga effekt för att inte få för kort synktid?
Linis skrev:
Snyggt!!
Vart hittar man prisvärda bakgrunder?
Linis skrev:
Aha, så om jag använder bländare 2,8 eller bländare 11 så får jag ändå korrekt exponerade bilder om jag tex har tiden 1/100 sek ?
Vad händer då om bilden blir för ljus? Och jag INTE vill ändra bländaren? Då ändrar jag väl styrkan på blixten?
Danke, ska snart till scandinavian, ena blixten jag köpte igår är trasig. Inte liiiite irriterande! Har både provat byta lampa och stiftet som sitter i den. Men nehe, modelleringsljuset vill då inte starta :-(Janne H skrev:
Japp
(Eller sänker isotalet på kameran.)
Linis skrev:
Danke, ska snart till scandinavian, ena blixten jag köpte igår är trasig. Inte liiiite irriterande! Har både provat byta lampa och stiftet som sitter i den. Men nehe, modelleringsljuset vill då inte starta :-(
Linis skrev:
Inställningsljuset då, stod modelleringsljus i instruktionsboken.
Linis skrev:
Inställningsljuset då, stod modelleringsljus i instruktionsboken.
Fick hem min blixtsko idag från cyberphoto, snacka om super snabb leverans. Beställde den igår på eftermiddagen.
MEN, när jag sätter på den på skon och kopplar in sladdarna så blir bilden svart.
Vad gör jag för fel?
Linis skrev:
Blixtarna löser ut om man trycker på "test knappen". Synk tiden är 1/100 sek.
Dom funkar om jag triggar blixtarna genom den inbyggda blixten, men inte då jag fäster på blixtskon på kameran.
Är det någon mer inställning man skall göra i kameran?
Har en D70