Annons

K7 toppklassad i Kamera & Bild

Produkter
(logga in för att koppla)

Brother.J

Medlem
I nya Kamera & Bild får K7 betyget Toppklass. Det mesta faller tidningen i smaken. Inte ens något sämre brushantering än dom värsta konkurrenterna har, påverkar bedömningen nämnvärt, vilket annars brukar få stor uppmärksamhet.
 
Så de största svenska kameratidningarna har nu alla gett toppbetyg för K-7. :)
Foto älskade K-7:an och även Digitalfoto tyckte om den.
 
Tycker det verkar vara en riktigt kompetent kamera, precis vad Pentax behöver. Jag hoppas verkligen att Pentax kan ta marknadsandelar med denna.
 
Fältöverstens fotobutik hade ett ex av K7 hemma igår. Jag har inte sett den verkligheten tidigare och det är slående vad liten den är!
 
Fältöverstens fotobutik hade ett ex av K7 hemma igår. Jag har inte sett den verkligheten tidigare och det är slående vad liten den är!
Jag var och kände på den på MM här i Umeå och om jag köper den så måste jag köpa ett batterigrepp, kändes alldeles för liten mig. Men det är nog mycket för att jag alltid kör med batterigrepp på min K20 och när jag tar bort det så tycker jag k20 känns som en leksakskamera ;-)
 
Om det är någon kamera som fått mig att fundera på att överge Sony/Minolta-facket så är det nog K7:an. Pentax har stoppit in mycket kul prylar i den och det är bara att hoppas att den säljer bra. Go Pentax!
 
I nya Kamera & Bild får K7 betyget Toppklass. Det mesta faller tidningen i smaken. Inte ens något sämre brushantering än dom värsta konkurrenterna har, påverkar bedömningen nämnvärt, vilket annars brukar få stor uppmärksamhet.

Det finns fler som stämmer in i hyllningskören:



American Photo juli/augusti Editor's Choice Awards 2009:

"We couldn’t decide whether the Nikon D90 or Pentax K-7 should win the Advanced D-SLR of the year, so we chose them both. Yet each has different strengths: The Nikon is a low light champ, the Pentax an affordable pro-spec workhorse."
 

Bilagor

  • American Photo_Page_1.jpg
    American Photo_Page_1.jpg
    38.3 KB · Visningar: 1,188
hehe och lik förbannat har dom Sony, Nikon och Canon på framsidan. Såg samma sak på någon annan tidning. Stod pentax över hela framsidan och var en canon på bild.
 
+1

Jag tror ingen, allra minst Canon- eller Nikon-användare, är betjänta av endast två stora kameratillverkare på marknaden. Pentax & Sony behövs för att pressa de stora tu. Vinnarna är vi konsumenter.

Några aktier har jag inte (än?), men däremot tror jag på sund konkurrens och det innebär att Canon (som jag använder) pressas att leverera bättre grejer av bra kameror från konkurrenterna.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.