FotoZ
Aktiv medlem
jorgene skrev:
20fps i burst-mode (dock bara 1,6MP...iskt, för betaexemplarens firmware var på 15.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jorgene skrev:
20fps i burst-mode (dock bara 1,6MP...iskt, för betaexemplarens firmware var på 15.
Bryggarn skrev:
Det var intressant. De två Z-1r jag har ägt hade båda bara en AF-sensor och den var definitivt linjär. Detsamma gäller kompisens Z-1p.
Måste ha varit måndagsexemplar alla tre.
Dunbar skrev:
Säg att man lanserar produkten när den har börjat tillverkas. Då kan man vara betydligt ärligare när det gäller leveranser.
Haha, jasså, var det så du menade. Jag tolkade det som om du påstod att även Z-1 och Z-1p hade samma 11 punkters AF som det talades om i inlägget från Johan Mörk som du besvarade, och det kunde jag ju bara inte gå med på.FotoZ skrev:
Som jag skrev: "Z-1 och Z-1p hade också samma AF system, men Z-1pn är något snabbare." Båda hade SAFOX II så båda hade samma AF system - alltså Z-1 har samma AF som Z-1p och Z-1p har samma AF som Z-1, alltså båda hade samma AF, och det bekräftar ju du också. Vad är problemet?
Deras prestanda är olika. Z-1pn har snabbare databehandling.
FotoZ skrev:
K200D får Sv-läget från K10D och samma byggkvalitet som K10D (vädertätad!). Även RAW-button från K10D, men med samma funktionalitet som K20D - dvs mer programmerbar. K200D får också samma utökade funktionalitet på den digitala förtitten som K20D har.
papi skrev:
Roland vet du nått om storleken på K200D?
Någon skrev att den också har pentaprism.
Att ingen gör det är en klen tröst. Bara för att alla fuskar med skatten i varierande grad, så är det ok? Varför inte vara den tillverkare som skiljer sig från mängden?FotoZ skrev:
Det är ingen som gör det.
Det kan också hjälpa konsumenterna att planera sina inköp.
Dunbar skrev:
Ärlighet varar längst brukar man ju säga. Och jag tror att det i förlängningen skulle löna sig för ex.vis Pentax att verkligen släppa sina produkter som de lovat först, om det så är en månad eller ett år senare.
madsochmarja skrev:
Hoppas 55 1.4 kommer utt snart
NeiDunbar skrev:
Du menar att tätningen inte behövs?
Var det hackare som hittade på 1,6Mp?jorgene skrev:
http://www.pentax.de/downloads/photo/de/Pentax K20D/Pressemeldung K20D.pdf
20fps i burst-mode (dock bara 1,6MP)...
jorgene skrev:
http://www.pentax.de/downloads/photo/de/Pentax K20D/Pressemeldung K20D.pdf
20fps i burst-mode (dock bara 1,6MP)...
elbe skrev:
De försvann snabbt de länkarna men man kan väl påstå att du gjort ett riktigt scoop Jörgen! Vet inte hur du hittade länkarna men de va bra gjort.