Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
K100d vs. K110d
- Trådstartare ISOflip
- Start datum
Nemesis
Aktiv medlem
Eller så köper man en beg *ist DL
http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=46402
Som är i princip samma sak...
Jag har bara haft min K100D i några timmar men älskar den redan
http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=46402
Som är i princip samma sak...
Jag har bara haft min K100D i några timmar men älskar den redan
Avslutat Medlemskap23
Aktiv medlem
K110D är inte samma som *ist DL2, den har samma funktioner men bildbehandlingen är uppdaterad med nya - bättre - algoritmer så bildkvaliteten (JPEG) är bättre. Den har även en snabbare autofokus.
Jämfört med DL:en så är det flera saker som tillkommit, som scenlägen och förtitt via DOF-knappen m m. Steget från DL till K110D är större än steget DL till DL2.
Fast jag förstår inte varför man skulle vilja vara utan skakreduceringen i huset, det är som att bära med sig ett stativ... ett "virtuellt stativ".
Fungerar med all optik och funktionen kostar bara 1 000 SEK extra. Det är väl värt det, för bildkvaliteten blir bättre.
Tyvärr är det mycket fokus på att man kan fota med längre slutartider än annars, men faktum är att skakreducering hjälper även vid kortare slutartider - och det är något som glömts bort i disksusionen.
Hälsar
R
Jämfört med DL:en så är det flera saker som tillkommit, som scenlägen och förtitt via DOF-knappen m m. Steget från DL till K110D är större än steget DL till DL2.
Fast jag förstår inte varför man skulle vilja vara utan skakreduceringen i huset, det är som att bära med sig ett stativ... ett "virtuellt stativ".
Fungerar med all optik och funktionen kostar bara 1 000 SEK extra. Det är väl värt det, för bildkvaliteten blir bättre.
Tyvärr är det mycket fokus på att man kan fota med längre slutartider än annars, men faktum är att skakreducering hjälper även vid kortare slutartider - och det är något som glömts bort i disksusionen.
Hälsar
R
ISOflip
Avslutat medlemskap
Roland Mabo skrev:
R
Fungerar skakreduceringen även med tredjepartstillverkare som sigma?
Nemesis
Aktiv medlem
Jag stoppade på en SMC-M 85/2.0 - alltså ett gammalt manuellt 80-tals objektiv, då fick jag en fråga i displayen om vilken brännvidd det var, för SR funktionen. Och det funkar!
Roland: Var inte helt införstådd med skillnaden mellan DL, DL2 och K110D.
Förstår inte heller om man nu skall köpa ny kamera varför man skall köpa en utan SR.
Roland: Var inte helt införstådd med skillnaden mellan DL, DL2 och K110D.
Förstår inte heller om man nu skall köpa ny kamera varför man skall köpa en utan SR.
.Z.
Aktiv medlem
Ser att det skiljer 500 kronor mellan modellerna på Cyberphoto, att då köpa den utan bildstabilisering kan inte ses som annat än mycket korkat.Nemesis skrev:
Jag har själv oerhört svårt för att förstå varför Pentax lägger ned tid & arbete på att bygga modellen utan SR???
//Larsa
Avslutat Medlemskap23
Aktiv medlem
ISOflip skrev:
Fungerar skakreduceringen även med tredjepartstillverkare som sigma?
Skakreduceringen fungerar med all optik.
Hälsar
R