Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

K100D och K100D Super

Produkter
(logga in för att koppla)
Roland Mabo skrev:
Lokala avvikelser kan förekomma även av butiker inom samma kedja. K100D tillverkas inte längre av Pentax. Om den lokala butiken har sålt slut av lagret på K100D, så får butiken K100D Super levererade från Pentax. Om butiken har kvar K100D i lager så vill de givetvis sälja slut på dem innan de tar in Super.

Hälsar
R

Låter vettigt! Men jag förstår fortfarande varför inte OnOff har kameran i butikerna istället för på nätet.

Efter att plåtat med MX sen 70-talet och sedan med LX köpte jag en K100D Super på net-on-net i Malmö. Valde Super i stället för K10D för att den enligt många inlägg i det här forumet exponerar bättre med mina gamla M-objektiv. Är mer än nöjd!

Hälsar A

Bossebus skrev:
Efter att plåtat med MX sen 70-talet och sedan med LX köpte jag en K100D Super på net-on-net i Malmö. Valde Super i stället för K10D för att den enligt många inlägg i det här forumet exponerar bättre med mina gamla M-objektiv. Är mer än nöjd!

Hälsar A

Problemet med K10:ans ljusmätning har tydligen fått sin lösning genom vetgiriga användares egna försök att komma runt problemet.
DS-modellens standardfokuseringsskiva fixar problemet har det vittnats om.
Precis som du gick jag på en K-hundring av samma anledning. Ett mycket bra alternativ för oss med förkärlek till gamla rejäla manuella metall-glas-linser.
Men nu finns som sagt en lösning för den som vill ha mer pixlar, vädertätning och bättre batterilösning...
Man kan ju hoppas att Pentaxkonstruktörerna har tagit större hänsyn till alla oss pentaxveteraner när nya modeller kommer på marknaden i början på nästa år.

Uffe

LasseLarsson skrev:
Låter vettigt! Men jag förstår fortfarande varför inte OnOff har kameran i butikerna istället för på nätet.

För att fler beställer över nätet så att lagret på nätet av K100D har tagit slut snabbare och därför har de fått in K100D Super där, medan allt färre köper i butik så butikerna har kvar K100D i lager och beställer inga nya föränn de har tömt lagret. Ofta sker ju detta per automatik, alltså att det är butikens mjukvara för lagerhantering som säger till när lagret börjar ta slut (det är ihopkopplad med kassan) och skickar ut en beställning automatiskt till leverantören (Pentax i detta fall).

Hälsar
R

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar