Jag läste enbart din info, inte direkt från Pentaxlife!
"När man investerar i en digital systemkamera så investerar man i ett system, därför är det positivt att systemet säljer bra så att valmöjligheterna ökar inom systemet..."
- Oftast har tillverkaren de bästa objektiven själva, för mig skulle tredjepartstillverkare vara en klass neråt!
Mina Pentax gluggar, Takumar, har fungerat perfekt under många år, även om Pentax hade det mycket risigt med sin försäljning under 90-talet,
m.a.o. kamerahus och gluggar fungerar oberoende även om ett företag måste lämna marknaden.
Nästan, iaf, reservdelarna kan bli svåra att få tag på ...
Frågan är vad fan han gör här överhuvudtaget i Pentax forumet och kommenterar en positiv nyhet om dess utrustning och försöker bagatellisera den om han nu enligt egen utsago inte bryr sig om försäljning, utrustning etc? Vad var meningen med att komma hit överhuvudtaget? jag ser ingen alls förutom att du försöker hävda dig i och med att ditt märke inte var med på listan, patetiskt.
För att kalla dig själv fotograf har du väldigt lite bilder i ditt album..nämen inga alls?
Jag har Takumar gluggar från vidvinkel till tele, min favorit är normalen Takumar 1,8/55mm, få slår den i prestanda, faktiskt!
Men, jag jagar definitivt inte försäljningsinfo om Pentax, eftersom det påverkar knappast min åsikt om Pentax!
Pentax ligger bland eliten, sedan 50 år tillbaka!