Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
K-7 sjunker i pris, fast inte här.
- Trådstartare Gimbal
- Start datum
Fogel70
Aktiv medlem
Priserna på K-7 i Sverige har varit förhållandevis låga rätt länge.
Det man också bör tänka på är att tex priser i USA anges utan moms så de ser lägre ut än vad de är (visserligen är momsen i USA lägre).
Men skulle man importera en K-7 från USA idag skulle slutsumman bli ca 1000:- billigare än att köps i Sverige. Men det lägsta priset i USA gäller vad jag förstått B&H som just nu har en kampanj på K-7 som gäller veckan ut. Dock tycks det bara vara kamerahuset löst som man skulle tjäna på att köpa från USA, medan man inte tjänar något på att importera K-7 med kitobjektiv (inte ens under kampanjperioden)
Det är väl helt enkelt så att K-7 med kitobjektiv är hårt prispressat i Sverige, men inte lösa kamerahus.
Det man också bör tänka på är att tex priser i USA anges utan moms så de ser lägre ut än vad de är (visserligen är momsen i USA lägre).
Men skulle man importera en K-7 från USA idag skulle slutsumman bli ca 1000:- billigare än att köps i Sverige. Men det lägsta priset i USA gäller vad jag förstått B&H som just nu har en kampanj på K-7 som gäller veckan ut. Dock tycks det bara vara kamerahuset löst som man skulle tjäna på att köpa från USA, medan man inte tjänar något på att importera K-7 med kitobjektiv (inte ens under kampanjperioden)
Det är väl helt enkelt så att K-7 med kitobjektiv är hårt prispressat i Sverige, men inte lösa kamerahus.
Fogel70
Aktiv medlem
Det tycks som vi haft ett långt försprång på prissänkningen.
I staterna tycks priset på K-7 med kitobjektiv gått från USD 1250:- till USD 900:- nyligen.
Det motsvarar ungefär från SEK 10000:- till SEK 7300:- före moms, vilket motsvarar ganska precis den sänkning som skedde i Sverige för ca 6 månader sen.
Jämförde priser på Amazon och Cyberphoto.
I staterna tycks priset på K-7 med kitobjektiv gått från USD 1250:- till USD 900:- nyligen.
Det motsvarar ungefär från SEK 10000:- till SEK 7300:- före moms, vilket motsvarar ganska precis den sänkning som skedde i Sverige för ca 6 månader sen.
Jämförde priser på Amazon och Cyberphoto.
RobinHansen
Avslutat medlemskap
Köpte mitt kit från honkong 2 månader efter dom släppte K7 och betalade 7800 kr
Fogel70
Aktiv medlem
Ja att B&H har en rabattkampanj denna vecka med avdrag på USD100:- på lösa K-7 hus är intressant, men sådana korta kampanjer brukar inte räknas in i generella prissänkningarFast den sänkning som skapat rabalder just nu står B & H photo för, de tar 764 USD + tax för huset.
Det innebär att man kan importera K-7 huset för ca 8000:- inkl moms vilket är ca en tusenlapp billigare än i Sverige, men när kampanjer är slut på måndag blir det inga stora skillnader.
fikkser
Aktiv medlem
http://www.pentaxforums.com/forums/pentax-news-rumors/104683-pentax-k-7-b-h-$763-morning-1.html
Skrev något inte allt för vettigt först, men det såg dumt ut med ett tomt svar så jag bidrar med en länk.
Skrev något inte allt för vettigt först, men det såg dumt ut med ett tomt svar så jag bidrar med en länk.
Senast ändrad: