Annons

Köpråd Canon EOS 350D

Produkter
(logga in för att koppla)
Tvkds skrev:
Kontaktade Cyberphoto och 18-55 + 55-200-paketet verkade inte gå att beställa så de rekommenderade detta nya paket istället: 18-55 (kittet) + Sigma 70-300 DG APO för 10.985kr.
Så, vad tycker ni om detta? Kommer man störa sig på "tappet" mellan 55-70 som då saknas?

Personligen använder jag sällan bränvidderna mellan 50mm och 70mm. Jag har ju en 18-70 till min D70 och använder den mestadels mellan 18 och 40, samt vid 70mm. Gapet mellan 55 och 70 är inte särskilt stort och i mitt tycke inte så mycket att bry sig om.

Tvkds skrev:
Kommer man störa sig på "tappet" mellan 55-70 som då saknas?

Personligen tycker jag inte att det är någon fara. Visst, allra helst skulle jag vilja att zoomarna faktiskt överlappade varandra (t ex 17-85 och 70-300 för att ta några som nämnts i tråden) - då blir det ju lite färre objektivbyten. Men det är ju oftast bara att nöja sig med 55mm (när 70mm blir för långt), och sedan beskära bilden. Det blir ju inte någon dramatisk informationsförlust på en så bra kamera som 350D - om du inte skall göra enorma förstoringar. Men då skulle du nog ändå behöva bättre objektiv, för då blir deras egenskaper den trånga sektorn.

EDIT: Robert var minuten snabbare...

Ok, då kanske det kommer att bli ett sådant paket. Jag komer att fotografera "allt" med den då jag är nybörjare, men oxå mycket på stillastående bilar, vilket är mitt intresse.

Tvkds skrev:
Kontaktade Cyberphoto och 18-55 + 55-200-paketet verkade inte gå att beställa så de rekommenderade detta nya paket istället: 18-55 (kittet) + Sigma 70-300 DG APO för 10.985kr.
Så, vad tycker ni om detta? Kommer man störa sig på "tappet" mellan 55-70 som då saknas?

hehe dom har börjat tipsa om det paketet sen jag tröttnade på att vänta och bestämde mig för att köpa just dom delarna.. för att vara min första kamera och mina första objektiv är jag nöjd

Om man tycker kameran är för liten att hålla utan, eller om man fotar väldigt mycket i stående format är det bra att ha, annars klarar man sig utan.

dumbo skrev:
Om man tycker kameran är för liten att hålla utan, eller om man fotar väldigt mycket i stående format är det bra att ha, annars klarar man sig utan.
jag instämmer med Robert och ångrar inte en sekund att jag köpte det

Så, då har man hämtat paketet med 350D 18-55 och 70-300! Kommer att fotas en hel del i helgen!

Tack så mycket för all hjälp!

WaterMelonMan skrev:
Möjligtvis kan du köpa ett Canon EF 50/1,8 samtidigt som kittet, så du får en bättre reserens till hur ett snabbt och skarpt objektiv skall vara.

50:an är nog knappast en bra referens gällande snabbhet, Det är riktigt långsamt i jämförelse med många andra gluggar! Mitt paketobjektiv, 28-105, 4.5-5.6, fokuserar snabbare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar