Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Köpa teleobjektiv
- Trådstartare fotokatten96
- Start datum
fotokatten96
Medlem
Nu när jag sökte runt efter olika objektiv stötte jag på tamron af sp 70-300mm f/4-5 6 di vc usd (till canon såklart).
Enligt resencioner ska detta vara ett mycket snabbt och skarpt objektiv, är det någon som har erfarenhet av detta?
Enligt resencioner ska detta vara ett mycket snabbt och skarpt objektiv, är det någon som har erfarenhet av detta?
Erik Schalin
Aktiv medlem
fågelfotografer brukar välja 150-500
idag finns det en nyare version som går ända upp till 600
vad de kostar vet jag inte men 5000 räcker inte
Canon själva har väl ett 70-300 liknande Tamron o Sigma Canons är säkert dyrast o det finns garanterat en anlednbing till det.
Canon själva har väl ett 70-300 liknande Tamron o Sigma Canons är säkert dyrast o det finns garanterat en anlednbing till det.
fotokatten96
Medlem
fågelfotografer brukar välja 150-500
Tyvärr går dessa objektiv över min budget. Canons egna har inte fått lika bra kritik vad jag har läst.
Det jag vill få ut från objektivet är att det ska vara snabbt, ta klara bilder trots handhållen kamera dvs en bra bildstabilisator och kunna vara relativt ljusstark. Självklart vore en större bländare vara ett plus men dessa går över min budget..
hermelin
Aktiv medlem
Nu när jag sökte runt efter olika objektiv stötte jag på tamron af sp 70-300mm f/4-5 6 di vc usd (till canon såklart).
Jag har ett sådant och jag tycker det är kanon. Har dock köpte mig ett 150-600 också och det används mest nu. Men det förekommer att 70-300 fortfarande åker på ibland när jag vill ha det lite smidigt.
Mvh Hasse
fotokatten96
Medlem
Jag har ett sådant och jag tycker det är kanon. Har dock köpte mig ett 150-600 också och det används mest nu. Men det förekommer att 70-300 fortfarande åker på ibland när jag vill ha det lite smidigt.
Mvh Hasse
Vad bra att kunna fråga någon som har detta objektiv!
Vilken kamera använder du det på? Är det ett snabbt objektiv som hänger med när objekten framför kameran rör sig snabbt?