Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

köpa systemkamera (igen) :)

Produkter
(logga in för att koppla)

Boniac

Aktiv medlem
hej.

nu är det dags att köpa ny systemkamera. märke och d.y spelar ingenroll, bara att den ligger i 4000-5000kr klassen (beg. går mycket bra). den skall klara vissa av mina krav.

1. kunna använda äldre objektiv
2. skall klara av manuell iso inställning
3. den skall vara rubust :D
4. klara av av situationer som att ta konserfoton (snabba ljusbyten o.d) och porträtt.
5. det skall lukta kvalitet

/Peter :cool:

Tjena. Enligt mig så får du för den summa som du är beredd att betala en bättre begagnad nikon-kamera. Manuell sådan, alltså. Om du vill att den ska klara av gamla objektiv, det vill säga. En Fm2:a borde inte kosta alltför mycket. Och Nikon luktar kvalitet, tro mig.:D

Hej. Köp en begagnad nikon F4, så har du en robust kamera som både klarar nya och gamla objektiv..

nikon ja ;) men priset? en begagnad f4? såg priser upp mot 6-7000kr på nånsida. har ni några fina objektiv att rekomedera? som passa extra fint till en f4 :) vill säga :)

Hej!

Jag kan hålla med om att F4 är en bra och rejäl kamera med ett utomordentligt bra ljusmätningssystem. Det finns tre ljusmätnings-alternativ att välja på nämligen matrixmätning, centrummätning och spotmätning. En bra begagnad F4 som ofta är "proffskörda" kan man få för 6000 - 7000 kr. Att den kameran är använd av proffs behöver inte betyda att den är utsliten. En mer stryktålig och robust kamera får man leta efter!
Om Nikon F4 är i dyraste laget rekommenderar jag Nikon FM, FM2 (oftast högt prissatt! ), Nikon Fe eller FE2.Nikon F3 är också en kanonkamera. Glöm inte att F2, F3, F4 osv är och har varit Nikons "topp of the line" Man får mycket för pengarna här!

Hälsningar Cheese!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar