ANNONS
Annons

Köpa skrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

Mr.Christopher

Aktiv medlem
Funderar på att köpa mig en fotoskrivare och har väl egentligen inte fastnat för nån speciell modell än.
Skulle va bra om fick några förslag så man inte köper grisen i säcken så att säga.
Den är tänkt både till sv/v och färgutskrifter

Nån som vill dela med sig av sina erfarenheter och tycke?

Ett par jag läst om som verkar bra (och i min prisklass) är:
HP Photosmart 7960
Epson R800

//C

Epson photo stylus 2100.

ganska dur (runt 8000) men ger fjantigt bra kvalité. en av de bättre därute skulle jag vilja säga.

ChrisChris skrev:
Epson photo stylus 2100.

ganska dur (runt 8000) men ger fjantigt bra kvalité. en av de bättre därute skulle jag vilja säga.

R800 är en nyare modell än 2100, 7 färger + en glosser. 100års beständighet. Upplösningen är aningens högre. Jag har kört min i ett par månader, med mkt gott resultat.

Epson R800

Mvh // Martin

om man bortser från formatet verkar det inte vara någon större skillnad.
personligen tycker jag om att ha möjligheten att skriva ut i A3. A4 är ett snyggt format men kan ibland kännas litet.
helst av allt skulle jag vilja kunna skriva ut i A2... men.. ekonomin tillåter inte det :)

Utan att egentligen veta så mycket om Epson R800 eller HP-skrivaren, så verkar kanske HP:n ändå vara ett trevligt alternativ om man vill göra bra neutrala svartvita utskrifter, vilket annars kan vara svårt med bläckstråleskrivare, se http://www.photo.net/mjohnston/column35/. Annars är Epson 2100 en mycket bra skrivare även för svartvita utskrifter, speciellt om man har Mac OS X och därmed tillgång till Quad Tone RIP.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar