Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa sin första systemkamera...

Produkter
(logga in för att koppla)

DanneK

Ny medlem
Jag är på gång att köpa mej en ordentlig systemkamera..Men jag har ingen tidigare erfarenhet..

Jag kommer mestadels Fota Fordon av olika slag men även lite familjebilder och annat..

Jag vill ha en bra kamera som jag sedan kan utvecklas med om jag nu skulle vilja det..

Kamerorna jag väljer emellan är:

Pentax K10D Black
Nikon D80
Canon EOS 400D Black

Vad Black står för vet jag inte heller? Men alla desa kameror ligger ju runt samma pris, så?
Någon som vill hjälp ett blåbär igång..!!

Mvh // Danne
 
Black betyder att kamerahuset är svart, men jag förstår inte varför det står så.. Iaf har inet jag sett någon EOS400 som är någon annan färg. Om någon ser ett hos som är camoflagefärgat får ni gärna höra av er :)

Jag kan inte någon annan kamera än 400:an så ja ska inte redovisa skillnader och vad som du bör satsa på, däremot så tycker jag att du ska börja med att gå och känna på husen. EOS400 är väldigt liten och nätt och jag tror att de andra två är större så har du stora händer kan EOS kännas obekväm.
 
Jag hade en Canon Eos 300 analog förut som det blev mycket fina bilder av, men jag sålde den nyligen för att köpa en ny digitalkamera.
Jag har en gammal digital som gjort sitt.
Jag har planer på en Canon Powershot S5 IS men är osäker på om jag ska satsa på en systemkamera istället.

Dom är nog bäst skulle jag tro men dyrare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.