ANNONS
Annons

Köpa nytt KM 50/1,7. Onlinebutik?

Produkter
(logga in för att koppla)

mazzer

Aktiv medlem
Hejsan.

Jag är på jakt efter ett nytt 50/1,7 men alla (online)butiker verkar tagit bort det ur sortimentet. Därför undrar jag om någon råkar veta vart man kan få tag på ett sådant objektiv och helst skall butiken finnas i Sverige (eller fysiskt i Stockholm) men går väl egentligen lika bra om den finns inom EU.

/Mikko
 
Maila Cyberphoto och fråga. Dom kunde få tag på ett KM 24-105mm till mig fast det var borttaget ut listan. Tog inte många dagar alls.
50/1.7 är ett väldigt trevligt objektiv. Hoppas du får tag på ett!

Mvh
/Stellan
 
Du kan köpa mitt oanvända, har legat i kartongen sedan i början på januari. Använt ca 25 exponeringar. Säkert kanonbra, har dock upptäckt att jag aldrig orkar byta från zoomen.:)
 
TractionMan skrev:
Maila Cyberphoto och fråga. Dom kunde få tag på ett KM 24-105mm till mig fast det var borttaget ut listan. Tog inte många dagar alls.
50/1.7 är ett väldigt trevligt objektiv. Hoppas du får tag på ett!

Mvh
/Stellan

Verkar nästan som att det inte finns några nya 50/1,7:eek:r att få tag på.

Cyberphoto svarade att den inte går att få tag på.

Kunde inte hitta objektivet hos Hegethorns.

Jag hoppas också att jag får tag på objektivet. Lade en order på ett för ca en månad sedan hos Dustin men den togs bort ur sortimentet, och min order, i går. Lagom bittert.

Edit:

Eller ska man kanske bara ta det lugnt och vänta för att hoppas på att den "lanseras" igen senare i vår?
 
Senast ändrad:
mazzer skrev:
Eller ska man kanske bara ta det lugnt och vänta för att hoppas på att den "lanseras" igen senare i vår?

Om inte Sony tänkt göra en total omsvängning av KM:s utbud & bara lansera zoomar (hemska tanke!) så borde den återkomma...

Måste du ha en ny? Finns ju begagnad...

//Larsa
 
.Z. skrev:
Om inte Sony tänkt göra en total omsvängning av KM:s utbud & bara lansera zoomar (hemska tanke!) så borde den återkomma...

Måste du ha en ny? Finns ju begagnad...

//Larsa

Skulle helst ha en ny (är (var) så billig ändå) men börjar väl inse att det blir svårt att fixa och "måste" därför köpa begagnat.

Aja, tack för hjälpen hursom.
 
Ett tips är att köpa från ebay. Jag köpte ett 50/1.7 begagnat från San Fransisco för ett par veckor sedan. Kostade en 500-lapp, fungerade hur bra som helst.
Kika även på ebay i Tyskland och England så slipper du moms och tull.
 
Torvas skrev:
Du kan köpa mitt oanvända, har legat i kartongen sedan i början på januari. Använt ca 25 exponeringar. Säkert kanonbra, har dock upptäckt att jag aldrig orkar byta från zoomen.:)

Hur seriöst var det här erbjudandet? Skulle snabbare än snabbast nappa (om det nu skulle vara till salu och priset var rätt). ;)

/Mikko
 
Så, får väl följa upp min egna tråd.

Beställde för ett tag sedan ett begagnat 50/1,7-objektiv från Adorama.com och borde få den i handen inom några dagar. Får hoppas att den är i fint skick och att det framförallt är rätt objektiv.

De har för tillfället kvar ett till objektiv i skick E- ("Average wear, may have small marks but no brassing") för $79 + frakt, vilket blir ungefär 1300:- efter alla övriga avgifter, om jag räknat rätt.

http://www.adorama.com/US 214636.html
 
Nya 50mm f:1,4 och 1,7 finna att köpa över disk i fotoaffärer i Tyskland.
Har ingen koll på priset, men antagligen snäppet under vad dom kostade här hemma medan dom fanns i lager.
Såg senast idag på en hylla hos Photodose i Bremen.
Kolla på www.photodose.de om de kanske går o beställa.
 
För övrigt så kostar ett 50/1.7 nytt i usa $76.95. Blir ju lite moms och så också men ändå...
 
Har kollat många webshoppar i Tyskland, knappt någon som hade 50/1.7, dock kan det nog finnas ute i butiker.
Köpte min begagnad från Expert Polyfoto Borlänge , betalade 1050 inkl frakt. Den var i skick som ny.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.