ANNONS
Annons

Köpa ett objektiv till semestern, gärna snabba svar

Produkter
(logga in för att koppla)

Garmen

Ny medlem
Är som alltid ute i riktigt dålig tid med min rekning. Åker till Nyc i morgon. Vill ju fota så mycket som möjligt. Har en Eos400 med 18-55 orginal och ett tamron 55-200 en billigare variant.

Vill ju fota tuffa hus och liknande och få med så mycket som möjligt. Sen som sagt ett komplement till dom andra objektiven också.

Typ allround.

Någon som kan få ut något av mitt svammel så är jag tacksam

//JE

Canon 100/2.8 Macro USM ! Faktiskt allround fast det är ett med fast brännvidd och inte ett zoom. Passar bra till både macro, porträtt, produktfoto och kort tele, är så skarpt så det är inga problem att beskära så du får 2-3 ggr "digital zoom".

Dock inte så mycket att fota hus med.

/ Erik

En riktig vidvinkel, typ Canon 10-22mm, skulle nog jag ta med till NY, fast det är inte direkt ett allround förstås...

HNormark skrev:
En riktig vidvinkel, typ Canon 10-22mm, skulle nog jag ta med till NY, fast det är inte direkt ett allround förstås...

Hehe, mitt Sigma 10-20 sitter på kameran i 99% av mina bilder sedan jag köpte det, så en vidvinkelzoom kan vara väldigt allround :)

Jag håller alltså med Helena, satsa på en vidvinkelzoom!

jag har fått tips på ett annat forum, icke relaterat till foto dock ;) men folk med mer eller mindre intresse för foto också.

denna linsen

http://www.bhphotovideo.com/c/product/554035-REG/Tokina_ATX116PRODXC_11_16mm_f_2_8_AT_X_116.html

vad vinner/förlorar jag på att ta den jämnfört med sigmas eller canons likvärdiga i pris och utförande ?

som läget ser ut på bhphoto så är det bara sigma linsen som finns inne, förmodar att knappast gör ett hopp i galen tunna i vilken jag än köper

Garmen skrev:
jag har fått tips på ett annat forum, icke relaterat till foto dock ;) men folk med mer eller mindre intresse för foto också.

denna linsen

http://www.bhphotovideo.com/c/product/554035-REG/Tokina_ATX116PRODXC_11_16mm_f_2_8_AT_X_116.html

vad vinner/förlorar jag på att ta den jämnfört med sigmas eller canons likvärdiga i pris och utförande ?

som läget ser ut på bhphoto så är det bara sigma linsen som finns inne, förmodar att knappast gör ett hopp i galen tunna i vilken jag än köper
Har den inte själv men på pappret ser den likvärdig ut.
Fast på plussidan är den ljusstarkare.

/ Erik

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto