Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa blixt, men vilken??

Produkter
(logga in för att koppla)

LCB

Medlem
Hej alla duktiga på fotosidan!

Jag vill köpa blixt till min Canon EOS 1000D. Tänker inte betala hur "mycket som helst"
Ge mig förslag på en ok blixt i bra prisnivå.
Tusen Tack för hjälpen!

LCB

Ett tips från mig är att kolla begagnatmarknaden :) Det är tyvärr det enda tipset jag kan ge då jag använder Nikon

Känner du att det här med att fota var din grej, så tycker jag att du köper 430 blixten (ny eller beg.) Blixten överlever lätt ditt nuvarande hus och du kan växa in i blixten. Jag är av den åsikten att jag köper original. Då får jag prylar som passar ihop på ett sätt som tillverkaren har tänkt sig. En billigare blixt kanske medför att du tappar gnistan till fotograferingen allt eftersom du utvecklas.

Har själv 430:n och den är riktigt bra och inte hutlös dyr som ofta kameraprylar är. Håller med föregående talare att det är mycket värt att använda orignalprylar där alla funktioner fungerar utan problem.

håller med dem andra, köp en 430 ex II. grym för dem pengarna. jag har precis köpt en och är grymt nöjd:) de skulle du nog också bli:)

Jag har en Yongnuo 465 till min Nikon D90. Fungerar klockrent tycker jag. Kostade 450 kr på ebay och har I-TTL mätning. Finns till Canon också med E-TTL mätning.

Titta även på Sigmas 530 Super, verkar ge mycket för pengarna (runt 1800kr) och ska inköpas en här till en D90 tämligen snart.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar