Hej ! Hallå ! Det var jag som startade den här tråden, så jag tillåter mig själv att gå lite off topic, det gör ju ni andra också så bra ;
Är fotografer ett släkte fyllt av ovanligt mycket prestige och hävdelsebehov ?
Jag har flera fritidsintressen och inte inom någon annan genre har jag upplevt denna iver att smutskasta andra och deras val, samt framhäva sig själv och sina egna val som det enda rätta. När jag står med mina vindsurfingkompisar på stranden så snackar vi inte om hur fula de andras nya camber-segel är, utan om hur jäkla kul det ska bli att få ge sig ut i 10m/s...
Ska det vara så otroligt svårt att fokusera på ursprungsidén ?
Tråden gällde nämligen en enkel liten fråga om beg.D60 vs. 300D tillsammans med en liten motivering ? 10D fanns inte ens med som alternativ, men efter bara några inlägg så rasar genast debatten om vilken som är tätast av 10D och 300D, vilken som känns som ett gräddpaket, vilken används av "riktiga" fotografer.. osv.
Självklart måste en tråd som frågar om vilken produkt är bäst fyllas av negativa och positiva aspekter på de respektiva modellerna, men, man kan göra det på olika sätt...
Jag blir alldeles matt. Man får nog söka sin information någon annanstans än fotosidans forum om man verkligen vill ha någon. Vill man föra en självhävdelsekampanj passar forumet däremot utmärkt.