Annons

Köpa beg.digital EOS

Produkter
(logga in för att koppla)
Just det, det har den..skillnaden var att 300D:s belysning stängs av automatiskt efter 4 sekunder, medans på 10D är den tänd tills du stänger av den.
 
Jag har haft en 10D, men förlorade den med jobbet så nu måste jag ha en ny kamera. För min del köper jag hellre en 300D + 550EX blixt för samma pris som en 10D. Visst är 300D plastig och lite obalanserad med tyngre objektiv, men den skiljer sig inte i bildkvalitet från 10D.

Alltid kommer man på något att klaga över om man nu äger en 10D redan... Det tyckte jag också innan jag testade 300D. Sedan när Mark II kommer ner lite i pris köper jag den och har då 300D kvar som en extra kamera.

Spelar ju ingen roll om man har en 10D eller 300D när det gäller snabba bilder, båda modellerna är ju praktiskt taget lika slö. Då är det en Mark II, 1Ds eller analog kamera som gäller...
 
Jag fyller snart år och tänker nog önska mig en dslr. Jag står också och väljer mellan en beg. D60 och en ny 300D. Jag fotar mycket rörelse, fordon t.ex men gilar även macro och landskap. Då är frågan. Ska jag satsa på D60 som kan ta 3 bilder/sek. upp till 8 bilder eller 300D som jag hört ska ha snabbare AF.

Markus
 
pobe77 skrev:
Spelar ju ingen roll om man har en 10D eller 300D när det gäller snabba bilder, båda modellerna är ju praktiskt taget lika slö.

Hur 17 räknar du nu?

2.5 bps med 4 på raken jämfört med 3/bps 9 på raken, det ger ju mer än dubbla kapaciteten på 10D!

Det är mycket stor skillnad när man tar snabba bilder (jo, jag har använt båda vid snabba bilder).
 
Senast ändrad:
Jag skulle välja att spara ihop till en 10D..utan tvekan, då får du både snabb AF och stor buffert.

Jag hoppade över D60 just p.g.a AF:en och 300D tycker jag är helt ointressant..på tok för många begränsningar.

Men skulle jag "tvingas" välja så skulle det bli D60..den är trots allt en mycket trevligare kamera än 300D på alla sätt frånsett AF:en.
 
Senast ändrad:
sagan skrev:
Jag skulle välja att spara ihop till en 10D..utan tvekan, då får du både snabb AF och stor buffert.

Jag hoppade över D60 just p.g.a AF och 300D tycker jag är helt ointressant..på tok för många begränsningar.

Okej. Men är AFen mycket sämre på D60 i gämförelse med 10D och 300D. Pengarna i mellan lägger jag hellre på objektiv.
 
Har du testat att använda 300D resp 10D?

Jag tror nog att du efter det anser att den är väl värd de extra slantarna..bra objektiv kan man köpa ändå..blir lite mer pengar bara.

Men det är det helt klart värt, tycker jag iaf.
 
Välj 10D! Jag har jämfört båda.

Från början beställde jag en 300D på Scandinavianphoto och en på Dustin för att vara säker på att jag verkligen skulle få en kamera, men döm om min besvikelse när jag fick känna på kameran jag klarade av 2v innan jag beställde en 10D inte för bildkvaliten utan för att kameran KÄNNS att kosta minst 10 000:- mer, det är en enorm skillnad. Det skall tilläggas att jag är mkt känslig för kvalitet det gäller allt så jag är kanske inte rätt person att uttala mig.

// Håkan
 
och nu kommer jag in som en liten tomte i diskussionen och undrar saker som:

varför har ingen nämnt något om prisläget på begagnade digital-SLR??? Ska man nämna pris som en fördel för något alternativ är det ju kul att veta hur stor skillnaden är... och kanske lika roligt att veta hur lätt det är att få tag i dem?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.