Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa 20D från B&H ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: b&h photo

red-top skrev:
B&H Photos katalog:
Canon EOS 20D, 8.2 Megapixel, SLR, Digital Camera with Canon 18-55mm Lens
MEN OBS!
Availability: Accepting Orders
Notify When Item In Stock
Mack
3-Year Extended International Warranty
MFR# 1015
B&H# MAEWPDC1
Price: $ 79.95

Exakt så mycket kostar det, för kamerahuset. Jag vet inte hur det är när man köper en combo, men knappast mycket dyrare.

Maila mig på [email protected] om du vill har några frågor ang. B&H-köpet, jag köpte för en vecka sedan.
 
mack-garanti

Tack för ett exakt svar :). Har dock lite ångest för att lämna den analogen världen, men det kanske går över snabbt??

Wilhelm Rejnus
 
Re: mack-garanti

willeh skrev:
Tack för ett exakt svar :). Har dock lite ångest för att lämna den analogen världen, men det kanske går över snabbt??

Wilhelm Rejnus

Min kompis som reser hem med kameran håller på att ta några testbilder åt mig, men han gnäller lite över hur svårt det är att använda kameran. Han tycker att hans Pentax Optio är mycket bättre. Eller som han uttryckte det; varför köpa sån där dyr och tung skit när man får en Pentax Optio för en bråkdel av priset och som dessutom är mindre och bättre?
 
Mack garanti

På macks hemsida står det lite olika info om hur/var man ska få kameran fixad om det blir något fel. Jag mailade och frågade och fick då följande svar:

"Store must be responsible for the first 90 days.
For international repairs, we work with manufacturer authorized repair facilities in your area.
Prior to having your equipment serviced, please email [email protected] for an authorization number. In this email you will need to provide your name, warranty number, brief description of the problem you are experiencing and the name and contact information of your repair facility. The repair facility will need to send us a written estimate (in English) with a clear description of what needs to be repaired on your equipment."

Jag har börjat tvivla på om mack-garantin är något att ha. Dels så är informationen på deras hemsidor motsägelsefull, dels lägger de till villkor när man frågar dem (något om butikens 90 dagars ansvar står inte på deras hemsida). Det är en relativt dyr försäkring också, 10% av vad tex en 300D kostar (som jag tänkte köpa).
 
NorthernLight skrev:
Hade du beställt kameran??
Säg till mig i sånna fall om du vet nå mer när dom kan börja leverar dem, ok?
Jag frågade om leveranstiden o fick till svar att dom inte riktigt var säkra på när dom får in kamerorna.

Ja dom där husen lär man få se sig i stjärnorna efter! Sitter just nu med tre nyköpta super gluggar och inget hus att sätta dem på.

Jag känner mig som ett barn vid jul väntandes på en tomten som kanske kommer snart. Detta medans tomten har varit hos andra barn för flera veckor sedan.
 
Patrik Carlstedt skrev:
Ja dom där husen lär man få se sig i stjärnorna efter! Sitter just nu med tre nyköpta super gluggar och inget hus att sätta dem på.

Jag känner mig som ett barn vid jul väntandes på en tomten som kanske kommer snart. Detta medans tomten har varit hos andra barn för flera veckor sedan.

Känner precis lika dant :( bara sitta o vänta på att nån ska höra av sig att dom äntligen fått hem kameran.. så jäkla segt.. hade vart lite lättare om man vetat ungefärligt datum eller varför inte några kameror kommer :-(
 
quackpack skrev:
Känner precis lika dant :( bara sitta o vänta på att nån ska höra av sig att dom äntligen fått hem kameran.. så jäkla segt.. hade vart lite lättare om man vetat ungefärligt datum eller varför inte några kameror kommer :-(

Läser man samtidigt på dpreview så verkar det som om till och med Dell har dem i lager till 5 - 10 % rabatt!
 
Patrik Carlstedt skrev:
Läser man samtidigt på dpreview så verkar det som om till och med Dell har dem i lager till 5 - 10 % rabatt!

va?.. okej låter sjukt!
Tycker det verkar skumt.. jag ringde för 2 veckorsen till Expert i Göteborg o förbokade en kamera.. han sa han kunde garantera mig en den 14:e oktober.. ringde typ efter en vecka o fråga om han verkligen menade det.. o då sa dom att dom aldrig kan lova något.. det visste jag ju redan och ingen kamera kom den 14:e så nu har man inget datum alls o gå på längre :(
 
quackpack skrev:
va?.. okej låter sjukt!
Tycker det verkar skumt.. jag ringde för 2 veckorsen till Expert i Göteborg o förbokade en kamera.. han sa han kunde garantera mig en den 14:e oktober.. ringde typ efter en vecka o fråga om han verkligen menade det.. o då sa dom att dom aldrig kan lova något.. det visste jag ju redan och ingen kamera kom den 14:e så nu har man inget datum alls o gå på längre :(

Japp verkar inte bättre än att man får gå runt med gluggarna och "luft" fota på obestämd tid. :)
 
Patrik Carlstedt skrev:
Japp verkar inte bättre än att man får gå runt med gluggarna och "luft" fota på obestämd tid. :)

haha.. jo det är ju alltid kul o sitta o luft fotta ;) speciellt när man har nya otestade gluggar oxå gör ju inte saken bättre :)
 
Patrik Carlstedt skrev:
Ja dom där husen lär man få se sig i stjärnorna efter! Sitter just nu med tre nyköpta super gluggar och inget hus att sätta dem på.

Jag känner mig som ett barn vid jul väntandes på en tomten som kanske kommer snart. Detta medans tomten har varit hos andra barn för flera veckor sedan.

Jag gjorde en beställning hos B&H när det stod ACCEPTING ORDERS på 20D:n. Min kompis i FL fick kameran levererad dagen efter. Jag tror att B&H har så många beställningar att det aldrig hinner stå IN STOCK i webbshopen eftersom pre-order-kunderna går före. Jag gick och väntade på att det skulle dyka upp IN STOCK men eftersom det aldrig dök upp så ringde jag till B&H och dom sa att jag skulle göra beställningen ändå så skulle jag få kameran snabbare.
 
Fick svar från Technikdirekt idag. Leveranstiden för 20D är ungefär 4-6 veckor. Sen om det stämmer el inte återstår väl o se. Nu har jag i alla fall fått en tid, alltid nått:)
 
B&H säger nu i alla fall på deras hemsida att 20D finns i lager.
Har nån beställt därifrån de sista dagarna och fått leveransbesked?

/Daniel
 
Jag beställde min 20D från B&H den 11 oktober, missade dock att skicka en kopia av kreditkortet som de kräver av första gångs köpare från icke amerikaner, Jag kontaktade dem i måndags 18 oktober och e-mailade dem en kreditkortskopia.
Kameran anlände i kalifornien den 21. Nu väntar jag bara på att mina vänner ska anlända till sverige med min kamera...
 
Jag beställde mina saker från B&H den 20:e oktober... Men det blev fel när jag faxade kopia på kontokortet så i måndags (25:e) ringde jag och kollade om dom fått faxet men det hade dom inte, så jag fotade kortet och mailade in bilderna och samma kväll skickades sakerna från dom :)

Då hade dom även fått in ett 100-400IS begagnat men dom sa att det va som nytt... förmodligen inte använt eller mycket lite använt, så det fick jag för 8.000 kr...

Igår (27:e) anlände sakerna till en polare i Miami...

Så nu blir det en lång väntan tills jag åker dit och semestrar med min sambo vid löning i nästa månad :)

Priset för Canon D20, Canon 17-40, Canon 100-400IS, Canon 50,1:8 och en 2gigs Microdrive blev 25800 kr...
Samma paket skulle på Cyber kosta 41800 kr och på Scandinavian 42500 kr
Fast iof va 100-400 "begagnat" men ändå som nytt... och polaren sa att det såg heeelt nytt ut oxå :D
 
Wilhelm VP skrev:
Fint, men rabatt gäller bara om du bor i USA eller?

Jag skulle tro det - det finstilta säger:

"Valid for legal residents of the fifty U.S. States, District of Columbia and Puerto Rico and claims are limited to addresses within these localities.

YoursTruly
./h@nsN.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.