Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa 20D från B&H ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Japp, B&H. På mitt kompletta paket sparade jag drygt 9.000 SEK. Inte illa pissat, särskilt med tanke på att det täcker en resa dit om det skulle vara några problem.
 
Jag fick detta från B&H som svar på mina frågor om MACK-garanti.

KEVIN: If and when you need service in your country, all you have to do is email Mack at [email protected]. that your having a problem. They will then send you back forms to be filled out and set back to them. Once received, they will issue you a Control Number to have the repair done in your country. The repair will be done by an authorized factory service center for your product.
 
quackpack skrev:
är det med eller utan moms o tull sen i sverige?

Min polare tar in grejorna så det är en fullständigt olaglig smuggling det handlar om.
Alternativt så är det inte det eftersom han kommer att använda kameran där ett tag och då är den ju de facto begagnad. Beror på hur man ser på saken. Men jag betalar i alla fall inte moms eller tull. Dessutom skickade B&H kameran från NY till FL vilket gjorde att jag slapp 8% i skatt där.
 
Kul tema?

Kanske alla som fotar med oskattade importkameror - vilket torde vara en och annan - skulle ta en bild av Bosse Ringholms oskattade sommarstuga och maila till honom. Kul tema?
 
Så där ja!! Då var kameran beställd från Technikdirekt. 16k för huset + Sigma 18-50/2.8 Det blev lite andra prylar också för ca 4k. Totalt 20k. Hade jag beställt allt i Sverige hade jag fått ge ca 24k ungefär. Pengarna som diffar kan jag nu spendera på ett juste macro-objektiv.
Något bra förslag?? Tamron 90/2.8??

->>Lars-Erik Juntti
Hade du beställt kameran??
Säg till mig i sånna fall om du vet nå mer när dom kan börja leverar dem, ok?
Jag frågade om leveranstiden o fick till svar att dom inte riktigt var säkra på när dom får in kamerorna.
 
Alternativt så är det inte det eftersom han kommer att använda kameran där ett tag och då är den ju de facto begagnad. Beror på hur man ser på saken. Men jag betalar i alla fall inte moms eller tull. Dessutom skickade B&H kameran från NY till FL vilket gjorde att jag slapp 8% i skatt där.
Tekniskt sett är det fortfarande olagligt så länge han inte kan uppvisa kvitto på att den är köpt i sverige.

Du får köpa saker under ett visst belopp (tror det var mots. 1500SEK eller så sist jag kollade) för personligt bruk. Allt annat ska förtullas om det är av värde.
 
NorthernLight skrev:
Så där ja!! Då var kameran beställd från Technikdirekt. 16k för huset + Sigma 18-50/2.8 Det blev lite andra prylar också för ca 4k. Totalt 20k. Hade jag beställt allt i Sverige hade jag fått ge ca 24k ungefär. Pengarna som diffar kan jag nu spendera på ett juste macro-objektiv.
Något bra förslag?? Tamron 90/2.8??

->>Lars-Erik Juntti
Hade du beställt kameran??
Säg till mig i sånna fall om du vet nå mer när dom kan börja leverar dem, ok?
Jag frågade om leveranstiden o fick till svar att dom inte riktigt var säkra på när dom får in kamerorna.
Tips på Macro så köpte jag ett Sigma 105mm 2.8 Macro och de e grymmt bra.. från technikdirekt men såg de gått upp 100euro nu :) tur man köpte i tid :)
 
b&h photo

Funderar på att smyga över till USA inom kort och vill gärna slå till på en Canon 20D om det bara kostar ca 11 000:-. Jag har dock inte förstått hur mycket Mack-garantin kostar, har någon en exakt uppgift på det?


Tack.


Wilhelm Rejnus
 
Re: b&h photo

willeh skrev:
Funderar på att smyga över till USA inom kort och vill gärna slå till på en Canon 20D om det bara kostar ca 11 000:-. Jag har dock inte förstått hur mycket Mack-garantin kostar, har någon en exakt uppgift på det?
B&H Photos katalog:
Canon EOS 20D, 8.2 Megapixel, SLR, Digital Camera with Canon 18-55mm Lens
MEN OBS!
Availability: Accepting Orders
Notify When Item In Stock
Mack
3-Year Extended International Warranty
MFR# 1015
B&H# MAEWPDC1
Price: $ 79.95
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.