Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa 20D från B&H ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Agathorn skrev:
Nu har jag avbeställt min 20D ifrån fyndbörsen och tog paketet med Sigma 18-50 ifrån Technidirect. Jag förväntar mig ändåså inte att få kameran inom den närmsta tiden så då kan man ju ändåså spara en slant genom att beställa ifrån Tyskland och ge upp sin köplats här i Sverige.
Hoppas bara leveransen och allting går smidigt. Har aldrig beställt ifrån Tyskland innan.

Hej,

jag beställde min eos 20d från top-foto.de. De har ett betydligt bättre pris på 20d än technikdirekt. Framför allt har de 20d med canon EF-s 18-55 i lager. Ungefär 200€ billigare än technikdirekt!

...vill du bestämt köpa den från technikdirekt så tänk på att de har en prisgaranti. Hittar du en produkt till ett lägre pris, ex på top.foto.de, så hör av dig till dem och säg det. Jag fick 200€ rabatt på technikdirekt tack vare det. Dock avstod jag då de inte hade den i lager. Det finns en länk på varje produktsida för prisgarantin om inte jag minns fel.

Staffan

Staffanp skrev:
Hej,

jag beställde min eos 20d från top-foto.de. De har ett betydligt bättre pris på 20d än technikdirekt. Framför allt har de 20d med canon EF-s 18-55 i lager. Ungefär 200€ billigare än technikdirekt!

...vill du bestämt köpa den från technikdirekt så tänk på att de har en prisgaranti. Hittar du en produkt till ett lägre pris, ex på top.foto.de, så hör av dig till dem och säg det. Jag fick 200€ rabatt på technikdirekt tack vare det. Dock avstod jag då de inte hade den i lager. Det finns en länk på varje produktsida för prisgarantin om inte jag minns fel.

Staffan

Hum...men jag vill verkligen inte ha canons sunkiga 18-55-objektiv. Om jag endast köper huset (vilket man ju kan få till 1.379 euro) måste jag ju likförbaskat köpa ett objektiv, antingen från Tyskland el här i Sverige. Summan av kardemumman är att jag inte kan spara så himla mycke pengar..el?

Om man går in o kollar på det objektivet jag vill ha + hus landar man på 1858 euro vid top-foto.de. Samma kit är 81 euro billigare vid Technikdirekt...

Senast ändrad:
Staffanp skrev:
Hej,

Staffan

Sen är jag inte riktigt med på hur du räknar. 20D + 18-55 vid Technikdirekt kostar 1599 euro, 1459 euro vid top-foto.de. 1599 - 1459 = 140. Alltså relativt långt ifrån 200 euro......30% fel, närmare bestämt:)

Staffanp skrev:
Hej,
Staffan

Staffan -- är du säker på det..? Jag brukar handla med TechnikDirekt.de och skulle gärna vilja få en del prylar lite billigare, när man ändå kostar på frakt.

Har du tid å lust att precisera närmare hur/var du hittat pris-garantin..?

YoursTruly
./h@nsN.

red-top skrev:
Staffan -- är du säker på det..? Jag brukar handla med TechnikDirekt.de och skulle gärna vilja få en del prylar lite billigare, när man ändå kostar på frakt.

Har du tid å lust att precisera närmare hur/var du hittat pris-garantin..?

YoursTruly
./h@nsN.

Jag klickade på "article seen cheaper" och skickade länken till var jag sett kameran billigare och angav priset. Senare fick jag ett erbjudande av dem att köpa samma kamera till samma pris. Dock var leveranstiden för lång, så jag köpte den från top-foto.de istället.

Staffan

Bilagor

• technik.gif
    technik.gif
    26.4 KB · Visningar: 139
Staffanp skrev:
Jag klickade på "article seen cheaper" och skickade länken till var jag sett kameran billigare och angav priset. Senare fick jag ett erbjudande av dem att köpa samma kamera till samma pris. Dock var leveranstiden för lång, så jag köpte den från top-foto.de istället.
Staffan
Jomenvischt - svart på vitt.. tackar..
Men den garantin tycks (hittills?) bara gälla ett väldigt litet urval i sortimentet - dock ska jag komma ihåg att hålla ögona öppna..
YoursTruly
./h@nsN.

red-top skrev:
Jomenvischt - svart på vitt.. tackar..
Men den garantin tycks (hittills?) bara gälla ett väldigt litet urval i sortimentet - dock ska jag komma ihåg att hålla ögona öppna..
YoursTruly
./h@nsN.

Det var så lite så! Man kan pressa priserna mer än man tror. Bara genom att skicka ett mail fick jag ner priset 200€ på technikdirekt. Dock köpte jag inte den där pga lång leveranstid som jag skrev tidigare. Men det kan vara ett alternativ ifall man hittar en produkt billigt hos en till synes oseriös handlare på nätet.

Staffan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar