Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Köp av systemkamera?
- Trådstartare Grubban
- Start datum
Bokeh
Aktiv medlem
Någon utav Nikon D40x eller Pentax K100d skulle jag välja i mellan eftersom dom har betydligt bättre sökare och finns att köpa med bra kitobjektiv.
Är du därimot väldigt intresserad av foto, och vill ha en kamera att växa med, och som klarar mer avanserade uppgifter så bör du titta på Nikon D80 och Pentax K10d.
Canon har i mitt tycke inget intressant alternativ i dom lägre klasserna idag, deras modeller börjar bli gammla nu, men kan du vänta ett tag så kommer dom säkert med riktiga dräpare i den närmsta framtiden.
/kent
Är du därimot väldigt intresserad av foto, och vill ha en kamera att växa med, och som klarar mer avanserade uppgifter så bör du titta på Nikon D80 och Pentax K10d.
Canon har i mitt tycke inget intressant alternativ i dom lägre klasserna idag, deras modeller börjar bli gammla nu, men kan du vänta ett tag så kommer dom säkert med riktiga dräpare i den närmsta framtiden.
/kent
Grubban
Aktiv medlem
Har hört att nikon d40x har begränsatt antal objektiv eftersom den inte har Autofokus inbyggd utan att objektiven måste ha AF. Jag skulle helst vilja hålla mig under 10 000. Canon eos 400d är ju lite dyrare men den har fått bra kritik. varför gör dom inte bara en kamera så blir det mycket lättare !!
Bokeh
Aktiv medlem
Grubban skrev:
Har hört att nikon d40x har begränsatt antal objektiv eftersom den inte har Autofokus inbyggd utan att objektiven måste ha AF. Jag skulle helst vilja hålla mig under 10 000. Canon eos 400d är ju lite dyrare men den har fått bra kritik. varför gör dom inte bara en kamera så blir det mycket lättare !!
Canon har inte heller autofokus inbyggd i sina kameror, men dom har fler objektiv med inbyggd autofokus att välja i mellan.
Hur många objektiv hade du tänkt köpa igentligen ?
Det finns faktiskt rätt många objektiv med inbyggd fokusmotor till Nikon, som sagt är du ute efter att köpa väldigt många objektiv, både zoomar och äldre fasta, så är D80 ett bättre val idag, men Nikon uppdaterar hela tiden sina gluggar till AF-S, dvs modern standard, även tredjeparts tillverkarna har objektiv till D40, och fler lär komma när kameran blivit så populär.
Med Pentax så får du också bildstabilisering inbyggd i huset, en väldigt stor fördel.
/kent