Annons

Köp av systemkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

borgmästaren

Ny medlem
Hej! Har kikat runt lite på nätet det senaste efter en systemkamera då jag vill börja fota/filma på fritiden.
Jag är helt ny inom detta gebit, men hoppas att ni ska kunna leda mig genom denna djungel av kameror och objektiv. Jag kan ju absolut ingenting om vilka egenskaper en bra kamera ska ha, dock så vill jag kunna filma i 1080 samt så hög FPS som möjligt. (Antar att 4k är alldeles för dyrt).

Min budget ligger för tillfället på 5,000 svenska riksdaler, kan sträcka mig upp och ner om det nu skulle vara aktuellt! Alla förslag är intressanta!

Tack på förhand!

borgmästarn

Läs andra trådar

Det finns massor av trådar i precis detta ämne, det finns ingen större mening med att starta en ny. Frågan är så allmänt ställt så svaret blir att alla stora märken har bra kameror i den prisklassen, övrigt är mer personliga preferenser och tyckanden.

Eller någon annan! Praktiskt taget alla fabrikat uppfyller dina önskningar, fps. på 50 - 60 har flera vill du ha mer blir det andra typer av kamera.
På beg. marknaden finns mycket att välja på till skiftande pris, nya finns också i prisklassen. Frågan är vad som passar dig själv och om du tänker utveckla fotograferingen med mera prylar framöver, allmänt kan sägas att de olika fabrikaten har det som behövs för de flesta i de flesta situationerna.
Ämnet har diskuterats fram och tillbaka i en mängd trådar, ibland är skribenterna väldigt ensidiga och kategoriska, läs vad red. uppmanar till överst i detta forum.

D7000 är en riktigt bra kamera då många av funktionerna har dedikerade knappar. Sökaren är ljus och bra. Borde kunna få tag denna begagnad. Men om du vill ha ngt lättare väljd då någon ur D3000- eller D5000-serien. Ergonomin hos dessa två är inte lika bra som hos D7000, men storleken kan ju vara ngt som avgör...

ANNONS