Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

köp av Minolta Dimage 7i

Produkter
(logga in för att koppla)
christp skrev:

2) En myt. Visst drar den mycket ström, men inte så det är något problem. Jag får ut ca 100-150 bilder ur en uppsättning NI-MH batterier.

100-150 exponeringar??? Det är ju inget alls. 2-4 rullar. Det betyder att man måste ha en extra uppsättning batterier med sig. Dåligt säger jag.

SinusLinus skrev:

100-150 exponeringar??? Det är ju inget alls. 2-4 rullar. Det betyder att man måste ha en extra uppsättning batterier med sig. Dåligt säger jag.

tre uppsättningar skulle jag rekommendera för en dag, bättre att ha marginaler ;)

Dåligt? javisst skulle det vara bättre om batterierna räckte längre, absolut! men inte 17 är det sämre en att behöva ha 10-15 rullar film med sig ;) tvärtom så är det sämre med en massa rullar faktiskt :p
de går jue inte att ladda upp igen :D

Senast ändrad:
Jag köpte en 7i för några dagar sedan... Efter ett hundratal testbilder verkar den väldigt lovande...Mycket bra bilder! :D Jesper

Jesper K skrev:
Jag köpte en 7i för några dagar sedan... Efter ett hundratal testbilder verkar den väldigt lovande...Mycket bra bilder! :D Jesper

FUUUUUUUUUUUSK:rolleyes:

var fick du den ifrån? :confused:

beställde min för en månad sedan..och cyberphoto skickade på en gång så fort de fick in några..eller? :eek:

Helt övertygad om att bilderna blev mycket bra ;)
när kommer de in på fotosidan?

Köpte den på Expert.. Har lagt in tre bilder tagna med den i mitt album "Blandade bilder"

"Tre vänner" "Skugga" och "Skugga II"

Kolla gärna in och ge en kommentar!

Jesper

Kan ju tillägga att den inte var lätt att få tag på..Jag ringde Minolta och frågade var den kunde finnas... Och fick napp på sista tipset! Dom hade bara ett ex så det bara att rusa..Jesper

Jesper K skrev:
Kan ju tillägga att den inte var lätt att få tag på..Jag ringde Minolta och frågade var den kunde finnas... Och fick napp på sista tipset! Dom hade bara ett ex så det bara att rusa..Jesper

Vill man ha något så får inget stoppa!! :p

Precis! :D Det blev lite dyrt jämfört med priserna på nätet men jag ville inte vänta..Jag betalade 12995:- Värt varenda krona! :D :D Jesper

Jesper K skrev:
Precis! :D Det blev lite dyrt jämfört med priserna på nätet men jag ville inte vänta..Jag betalade 12995:- Värt varenda krona! :D :D Jesper

Kan tro´t! inte så farligt dock..500:- mer bara och det utan porto..ge mig en ingående rapport! :cool:

Ja jag kan inte säga så mycket, har ju bara haft den två dagar ..Jag plåtade igår när vi hade "idrottsdag" med jobbet.. Stenhårt solljus mitt på dagen på en öppen plan men med vitbalansen inställd på "daylight" blev det mycket bra ändå! Härlig blå färg på himmlen osv. Jag fick några oskarpa bilder men det var nog mera mitt fel än kamerans..Jag tog några bilder inne på en pub på kvällen med känslighet ISO 400 och vibalans "Tungsten" även där mycket bra färger och inget brus.. Verkar lovande! Jesper

Jag tycker den känns alldeles tillräckligt snabb! Det var väl en av förbättringarna från Dimage 7 om jag inte missminner mig..Kameran känns kanon! Ser fram emot att lära mig den ordentligt och exprimentera med alla funktioner.. Jesper

Jesper K skrev:
Jag tycker den känns alldeles tillräckligt snabb! Det var väl en av förbättringarna från Dimage 7 om jag inte missminner mig..Kameran känns kanon! Ser fram emot att lära mig den ordentligt och exprimentera med alla funktioner.. Jesper

Härligt! då är det som de lovade då! :)
japp..det var därför jag frågade..mycket snack om långsam AF på 7án..hur känns sökaren, manuella zoominställningen och manuella skärpeinställningen då?

Sökaren är helt ok lite flimrig kanske..Jag har dock inte testat att ändra ljusstyrkan på den. Då jag har glasögon så känns det svårt att "komma nära" då den ju lite "försänkt" men det är nog en vane sak, känns bättre och bättre.. Manuella zoomen är helt suverän! Mycket bättre kontroll..Det var ett av slälen att jag valde 7i. Manuella skärpeinställningen har jag inte testat ännu. Jesper

Greppet är helt ok..ligger bra i handen och man når alla knappar bra..Jag tycker inte alls att den känns plastig och plottrig.. Jesper

Nja, nog drar den en del..Jag tog ca 100 bilder i går och fick byta en gång..Men då var dom jag hade i från början inte helt fulla..Så nog lär det räcka till ca 150 bilder i alla fall.. Om man har LCD:n släckt förstås..LCD:n är för övrigt väldigt ljusstark..Bättre än väntat! Jesper

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar