Annons

köp av kompaktkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

jojjew

Aktiv medlem
ska köpa en kompaktkamera till frun i julklapp tänkte jag. någon som har något bra tips? de får bli en billigare:) hehe ca 1000lappen. är inte så insatt på kompaktkameror så jag skulle behöva lite tips

tack på förhand

De store El-butikene har säkert någon pangpris på enkla kompakter ( under 1000)

Det finns hundrevis av modeller, Ixusar är helt OK, men det är alla andre oxå..............

men det är alla andre oxå..............

Har du provat?

Visst finns det många alternativ till Ixus men att påste att alla kompakkameror är bra tycker jag är att gå lite väl långt. Faktum är ju att skillnaderna är större på kompakter än på systemkameror.

Modellen jag länkade till har förhållandevis ljustarkt objektiv, vidvinkel och går ner i fickan. Saker som jag tycker är viktigt när man väljer kompakt.

Jag har ingen direkt erfarenhet av just den modellen men jag har haft ett antal Ixus (började med UR-Ixusen) och de har alla fungerat bra.

Jag skulle definitivt föredra att lägga 1300 på en Ixus än 800 för en kinesisk no-name kamera.

Tycker i alla fall jag.

Har du provat?

Visst finns det många alternativ till Ixus men att påste att alla kompakkameror är bra tycker jag är att gå lite väl långt. Faktum är ju att skillnaderna är större på kompakter än på systemkameror.

Modellen jag länkade till har förhållandevis ljustarkt objektiv, vidvinkel och går ner i fickan. Saker som jag tycker är viktigt när man väljer kompakt.

Jag har ingen direkt erfarenhet av just den modellen men jag har haft ett antal Ixus (började med UR-Ixusen) och de har alla fungerat bra.

Jag skulle definitivt föredra att lägga 1300 på en Ixus än 800 för en kinesisk no-name kamera.

Tycker i alla fall jag.

Jag sa INTE att alla var bra. Jag sa OK; och menade i prisklassen +- 1000 kronor, som OP hadde tänkt.
Inte många svenska elbutiker (om någon) har "no name" kineser. Det är de vanliga Oly, Fuji Casio, Can, Nik, Sony osv. som du hittar där; och det skiljer inte mycket i denna prisklassen.

Visst är några av dessa produsert i Kina, men det är vel något vi får leva med.

PS Elgiganten är f.ö. 50 kr billiagre enn Cyber på Ixus 105 ;-)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto